• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din första "riktiga" klocka...

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har du kvar den i din ägo eller inte?
Berätta gärna hur det kommer sig?

Har sådan beslutsångest kring min egen. Har inte använt den på säkert 1½ månad och saknar den egentligen inte dock känns det på något konstigt sätt tryggt att den ligger där i sin box.
 

JohanHLM

Rolex
Här är min första "riktiga" som inte finns kvar längre. Saknar faktiskt den inte den heller... :)
7a18fdc7.jpg
 
Om en kvartsare räknas så är min SMP quartz min första riktiga och den ligger i lådan och ser fin ut!

Annars så är det min 16710 som är på service :(
 

cab

Audemars
2-Faktor
Min första riktiga som det känndes då var en Tissot PRS200 för ca 4k. Önskade mig den i julklapp när jag var rätt ung.

Minns inte riktigt men hade väl varit dum/haft sönder något för mina föräldrar sa att jag inte skulle få den.

Så jag köpte den själv slog in den i ett paket skrev att God jul från Tomten och la den under granen med alla andra paket. Det blev fina blickar mellan min mor och far vem som hade gett med sig när jag öppnade paketet och såg förvånad ut :mrgreen:

Den har jag kvar och min flickvän använde den dagligen till jag fixa en Rolex till henne. Den får stanna även om jag inte använt den på säkert 10 år.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
cab skrev:
Så jag köpte den själv slog in den i ett paket skrev att God jul från Tomten och la den under granen med alla andra paket. Det blev fina blickar mellan min mor och far vem som hade gett med sig när jag öppnade paketet och såg förvånad ut :mrgreen:

Genialiskt! :lol:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
cab skrev:
Så jag köpte den själv slog in den i ett paket skrev att God jul från Tomten och la den under granen med alla andra paket. Det blev fina blickar mellan min mor och far vem som hade gett med sig när jag öppnade paketet och såg förvånad ut :mrgreen:

Det där gjorde jag också för några jular sedan, men nu för tiden, så kan jag aldrig hålla mig så länge, utan "måste" genast börja använda den nyinköpta klockan.
 

AndyK

Cartier
Nu vet jag inte vad som räknas som en "riktig" klocka.
Jag har ju fortfarande inte fått tag på en automatare till rätt pengar. Jag är dock grymt sugen på en. Gillar dock nytt bättre än begagnat (gäller inte bara klockor), och då tillåter inte min plånbok riktigt det jag vill ha.

Men den första riktiga, för mig, var en Seiko 7T32-6L90 Chronograph som jag köpte direkt efter jag muckat från lumpen. Tyckte att jag var förtjänt av en present till mig själv. Den ligger död på mitt nattduksbord just nu. Tror att jag ska lämna in den på en koll, är nog inget större fel på den.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Som så många andra så blev min första "riktiga" klocka en Omega Seamaster 300m, inköpt -01 och är fortfarande kvar. Använder den dock rätt sällan men får fortfarande sköna vibbar när jag gör det.

Som instegsklocka är den oslagbar, mycket klocka till rimlig peng. Kommer aldrig att göra mig av med den.

DSC_0120_redigerad.jpg


Andy7750
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Andy7750 skrev:
Som så många andra så blev min första "riktiga" klocka en Omega Seamaster 300m, inköpt -01 och är fortfarande kvar. Använder den dock rätt sällan men får fortfarande sköna vibbar när jag gör det.

Som instegsklocka är den oslagbar, mycket klocka till rimlig peng. Kommer aldrig att göra mig av med den.

DSC_0120_redigerad.jpg


Andy7750


samma här det är den första klockan som jag har velat ha i sisådär 5-6 år, bond är självklart en idol!
 
Topp