• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din favorit för ca 10 000kr

Sallberg

Omega
2-Faktor
Tjenare! Min fråga till er är: Vilken är er favoritklocka för ca 10 000kr? Motivera gärna varför.

Innan ni säger något... jag vet att detta är oooerhört subjektivt MEN det är precis därför jag tycker det blir ett väldigt bra sätt för mig (och andra) att få tips på de bästa klockorna. Klockan blir ju en favorit av en anledning! Jag tror fler som vill röra sig upp i prisklasserna kan få detta till användning. Är det en klocka ni själva har? Är det en klocka du gärna skulle testa på men tror skulle kunna bli en favorit? Bomba med bilder, jag tar tacksamt emot alla tips!

EDIT: Med 10 000kr tänker jag mig kostnaden för en begagnad klocka, då vi faktiskt sitter och chattar på ett forum där försäljning av sådana sker.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Det som kittlat mest för mig av det jag provat eller ägt för under 10' så är det min Bulgari, iofs så har vi fortfarande smekmånad.
IMG_20191106_090640.jpg
IMG_20191110_152634.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Köp en bra Seiko 6139. Ett bra val med en budget på 10. Du får ett mkt fint exemplar av fin design och kvalitet för pengen
En underbar vintageseiko som du inte behöver blås alla pengarna på
EB28B33F-4AEA-488F-8A9D-6058E5783FF3.jpeg
 
Senast ändrad:

Sallberg

Omega
2-Faktor
Omega Seamaster Fat Lugs (typ 6k
A8B35ACE-BDF0-4EAA-B1F2-3DF7B0BDD1F5.jpeg

eller...

TAG Heuer Aquaracer (typ 11k).
4668BA99-2C7B-44B6-ABA0-913D31B8D71E.jpeg


Lite olika klockor men jag gillade dessa rätt mkt.
Riktigt fina båda två. Länge kollat på Aquaracer och tänkt att det ska bli nästa, vill bara se så jag inte missar något ;) Omegan är också fin men jag får nog ge det lite tid innan jag ger mig in i vintage-samling. :happyhappy:
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Skulle inte ha nåt emot att testa en Squale. Suttit med fingret på köpknappen några gånger.
maxresdefault.jpg


Eller kanske en Sinn 104.
5cdf6c0da3225500856af0c901f44986.jpg
Ja vita tavlor är riktigt fina, något jag tänkt på väldigt länge! Den blåa Squale:n ger fin variation men jag får nog vänta med mer färgade tills samlingen blir lite större :D
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
En bra Seiko Pogue ska du gott och väl kunna få nyservad runt det priset. Även någon äldre Grand Seiko. Men jag hade nog gett mig tusan på att hitta en Seamaster med hammarautomat, 50-tal i helstål för de pengarna. Hade det gällt en helt ny klocka så tycker jag personligen Sinn har de roligaste uren för den pengen, alternativt en Junghans (Max Bill), automatisk.
 

Efti

Breitling
Hydroconquest sen en hel del seikos men även tissot och oris och ev tag, funkar kanon billiga o som passar alla tillfällen
 
Topp