• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ding ding ding - hur gick det till?

MrPlow

Rolex
Jag vet att det här kan vara svårt att prata om...

Men hur gick det till när ni fick den *pip* dingen? Eller ännu värre har ni repat glaset? Berätta om din hjärtskärande urskada!
 

Boris Balkan

Fark you!
Förra sommaren i svärföräldrarnas hus på Österlen lyckades jag skrapa memovoxens plexi mot den vitkalkade skrovliga väggen när jag bäddade. :banghead:
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har lite diffusa minnen men familjen hade varit på husvagnssemester i syrrans vagn. Jag brukar inte sova med klockan utan hade lagt den ovanpå ett av de övre skåpen ovanför bäddarna. Morgonen därpå var vi uppe i gryningen, packade ihop förtält, alla grejer, betalade och åkte hem. I virrvarret tog jag aldrig på mig klockan. Väl hemma skulle vagnen städas och när jag skakade sängkläderna for klockan ut på backen. Den hade ramlat ner från skåpet under färden, hamnat i sängen och fick sig en hyfsad flygtur vid städningen. Som ett under fick den bara ett litet märke, knappt synbart på ena hornet. Ingen gångavvikelse och den fungerar precis som vanligt. man kan tycka det var tur, men en Glycine Airman är byggd för att flyga!
 

Bawkins

Cartier
Vevade i kapp med polaren. Tills våra klockor möttes. Pang. Blev en härlig ding i bezelen.. Kunde inte titta på klockan efter det.. Men ja, sen hatar jag repor/dings också..
 

Apansson

Torpare
Jobbar med cyklar vilket innebär en del mekande. Shit happens, men en beater (PO) är till för att användas! Den tål mycket, men några märken på boett och länk blir det allt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Farsan å jag. Han är inte så nojjig med sin klocka som ni ser. Men när vi skulle skruva fast en flytbrygga tog han för en gångs skull av sig den. Tyvärr råkade han då kliva på den med träpjucken och den åkte ner bland stenarna under bryggan.
image.jpg
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag har lyckats bokstavligen släpa en klocka med glas och Bezel mot en tegelvägg.

Får en klump i magen bara jag tänker på det:(

men är dock inte lika känslig nu för tiden kan en 5517 klara av ett krig så kan nog en 16610 klara vardagslivet! När det gäller dressare däremot är jag mer petig!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 

Isodor

Audemars
Dörrkarmar eller när man ska bära något / ta ut från trånga utrymmen . Men som sagt inget som stör. Håller man på att nojja så kommer man ju helt väck i långa loppet
 

Sond

Patek
De jag tänker på har båda gånger kommit från dörrkarmar. Och jag tillhör också de som tycker att vanliga klockor ibland får tåla en lite repa eller dins. Men på mer unika ur är det ju tjurigt.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
I en liknande tråd som denna för något år sen tror jag det var någon som hade sabrerat klockan och eventuellt kapat tummen på köpet. Det kallar jag ding!:)
 

Rivalen

Rolex
Sinn U1 in en betongpelare, men den är tegimented Ubootstahl så inga dings, men ruckning krävdes. Vänjer mig vid repor på mina andra klockor. Polering av sportklockor är ett missförstånd och bör aldrig ske. Hur skulle Clintan se ut på ålderns höst utan rynkor - helfel. Han skulle se ut som om han inte levt, eller som han förnekar sitt liv.

Dressare skall bäras försiktigt så det skall knappast behöva hända mycket.

Så låt dingsen komma bara.
 

n1tro

Panerai
Min första ding kom när jag plockade ut en riktigt fin pie pan const från kaplans, bokstavligt talat ut från butiken, gick tre meter och babom, ner på marken. Klockan stanna, fick sig en ding på sidan och ngt var märkbart löst inuti.. Så kan det gå! Hade haft en rätt pissig vecka också - slutade med att jag strosade runt till 1,2 på natten på gamla stans gator tänkandes på livet.
 

Jonte73

Audemars
Min första ding kom när jag plockade ut en riktigt fin pie pan const från kaplans, bokstavligt talat ut från butiken, gick tre meter och babom, ner på marken. Klockan stanna, fick sig en ding på sidan och ngt var märkbart löst inuti.. Så kan det gå! Hade haft en rätt pissig vecka också - slutade med att jag strosade runt till 1,2 på natten på gamla stans gator tänkandes på livet.
Satans skit!
 
Topp