• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ding i klockan (Hur noga är ni?)

kimn1904

Breitling
Jaha, då va dagen här.. Dagen då man skulle få första riktiga "märket" i klockan..
Gråtit lite blod hela dagen..
Är jag petig eller är det befogat? :angel::banghead:
10306312_10205495571659179_3736190460400675721_n.jpg

Hur petiga är ni med klockan?
 

Simpatico

Rolex
Beror nog lite på vilken klocka det är.
En av dressklockorna, då skulle det nog svida till lite. Beroende på hur djupt det blev.
En av dyk/beater klockorna - Woohoo, snyggt med ärr/historia på en klocka som skall användas.
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Klart det smärtar lite i början men va fan battlescars e nästan omöjligt att undvika ,bara att gilla läget :)
 

Gunnar

Omega
Allt beror såklart på vilken klocka det är som skadas.

Skulle min G-Shock få en "ding" i sig skulle jag inte bry mig, eftersom jag utsätter den för seriösa grejer. Däremot så stör jag mig på en liten repa på bezeln på min Orient, som bara är några månader gammal.

Det går självklart också att köpa en ny bezel för en ganska liten peng i mitt fall, kanske i ditt fall med om du nu stör dig på den? :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Satan i gatan vad jag hade lipat mitt i blick fånget också. Som ett brännmärke i pannan...Lyssna inte på att det kommer att gå över för det gör det aldrig . Vem vill ha en ärrad babe. Nu kommer få leva hela livet med den där skit dingen och den kommer inte bli mindre. Fy fan säger jag och lycka till med natt sömnen fram över...
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Efter två dagar med min Aqua Terra hade jag ett jack i den... Jag kom över det efter en vecka och "typ" gillar alla små märken nu, vilket jag aldrig hade trott ;)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Kan lägga till med att dingen är som en änkestöt stor obehaglig smärta som fort går över ;) Gillar man man klockor får man inte ha ocd det är bara en klocka som sagt! Men visst har du lov att bli sur.
 

Bkapten

Omega
Jag var tokförsiktig med min Breitling i början men efter första dingen så slutade man nästan bry sig. Den är ämnad som en vardagsbeater och de flesta märkena minns man, på gott och ont.

Efter en vild fylla runt jul där jag bland annat hade kravlat runt i skogen 2 på natten så upptäckte jag dagen efter att jag hade totalrepat låset. Nu fnissar jag lite för mig själv varje gång jag ser det och tänker tillbaka på den kvällen. Battlescars på riktigt!
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Inget jag hade reflekterat över om klockan var i den prisklassen :) Riktig beater ju, bara skaffa mer battle scars :)
 

M.U

Rolex
Något av det första jag gjorde var att skaffa en (självklart olycklig) ding i min Exp2. Numera minns jag typ hela den dagen och allt som var runtomkring när jag skapade detta minne, så nej, alla dings är inte förjävliga. Sen är det upp till varje köpare om man vill sälja klockan. Tyvärr har ju sällan de samma syn på saken :(
 
Är det inte en keeper så blir man ju lite ledsen. en beater då hör det till ;-) Dressare ja då är det inte bra alls, men för hoppnings vis har man varit på ett trevligt bröllop :)
 

Aron72

Cartier
Ahhh, eller? Mina första klockor älskade och ärrade utan regrets. Numera mer försiktig och hade nog grämt mig enormt över första dingen! Men å andra sidan lever jag, det syns på kroppen, känns emellanåt också, alternativet är ju sämre, då barnen en gång tar över skall det iaf på arvegodset synas att farsan han bangade fan inte minsann!
 
Topp