• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Direktören fick fetböter för klocka

Kugghjul

Silver
DI idag:
Köpte klocka på flygplatsen i Zürich, 68 000 SEK
"glömde" alternativt glömde deklarera detta vid ankomst till Sverige
åkte fast med klockan vid tullen i Arlanda
Straff:
50 000 kr i dagsböter, 800 till brottsofferfonden + momsen då.

Stor dagsböter pga hög lön och förmögenhet. Förmögenhetsskatten är avskaffad, men man får betala 1/1000 av lön och 1/10000 av förmögenhet, per dagsböter, som jag uppfattar det:
https://www.aklagare.se/globalasset...av_dagsbotsbeloppet_uppdaterad_2011-11-23.pdf
Hur många dagsböter dirren fick vet jag inte.

Synd att VD:n inte köpte Tissoten DI illustrerar storyn med (när de tidigare skrev om samma sak i februari), hade blivit billigare. Personligen tycker jag att VD: borde köpt en dyrare klocka, med tanke på dagsbotens storlek, dvs lön och förmögenhet, låter som en RolleDJ i stål till frugan, möjligtvis i tvåton.
Svensk finanstopp fast i tullen - får böter för sin lyxklocka

Intressant här om de krävde att han kunde bevisa huruvida klockan hade betald moms sedan tidigare, dvs viktigt att man har kvitton i ordning och ha betalt moms på klockor man tar reser ut och in i EU med?

Tillbaka
Topp