• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Diskret GMT 5-10k?

Har börjat resa mer i jobbet och skulle vilja ha ett enklare sätt att hålla koll på fler tids-zoner.

Dock tycker jag att de flesta GMT-klockor ser antingen klumpiga eller plottriga ut. Skulle vilja hitta något som är hyfsat stilrent och funkar i kontorsmiljö. Runt 40mm.

Gillar datum men i övrigt undviker jag gärna fler komplikationer än nödvändigt.

Budget ligger väl på 5-10k. Beg går bra.
Homager går inte bra.

Har börjat resa mer i jobbet och skulle vilja ha ett enklare sätt att hålla koll på fler tids-zoner.

Dock tycker jag att de flesta GMT-klockor ser antingen klumpiga eller plottriga ut. Skulle vilja hitta något som är hyfsat stilrent och funkar i kontorsmiljö. Runt 40mm.

Homager går inte bra.

http://www.watchia.com/se/tissot-tr...MIxLKBt4Sn1wIVS-AZCh3eDwgiEAQYByABEgIgLvD_BwE

Har börjat resa mer i jobbet och skulle vilja ha ett enklare sätt att hålla koll på fler tids, typ e6xxx-zoner.

Homager går inte bra.
Tror du kan få en lite äldre Aerospace för runt 10t typ e6....... serien :)

http://www.uret.se/longines-conquest-silverfargad-stal-o41-mm-p-19709.html För sportig kanske?
LON181F.JPG

• Like
Reactions: S.N

Homager går inte bra.
Kanske inte superdiskret, men trevlig klocka.
Tre tidszoner
EA8D9C20-7000-45C5-A6D6-22FB4FB24790.jpeg

Många goda förslag, tack!

Har såklart redan kollat Uret.se och deras förnämliga sökfunktion, men det finns många märken och modeller som inte är representerade där, för att inte tala om hela den beggade marknaden med utgångna modeller.

Hittills är det nog Heliosen och Longinesen som ligger närmast till, tål att tänkas på!

Tillbaka
Topp