• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Disney tavlor?

Asplund

Patek
2-Faktor
Är det OK att slänga på en Disney tavla för att det är lite roligt på en t.ex. datejust utan att klassas som en idiot? Jag menar inte att man sen ska påstå att den är någon special beställning av Disney eller liknande utan bara att ha för skojs skull?

/Asplund
 
Jag tycker det är coolt och gillar denna...

Kolla tråden här...

http://www.klocksnack.se/threads/musse-pigg-rolex.8108/

673878250_o.jpg
 

David

Bödeln
Är det en originaltavla som fått en snyggt genomförd tillökning kan jag tycka det är rätt kul, även om jag inte skulle vilja ha en själv.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Inget för mig. Påminner för mycket om en barnklocka. Kanske om man hette Mickey, eller kallades Goofy eller Ankan. Är den gammal med rolig proviniens, typ Walts gamla, så är det ju en sak. Lite som den där Fairplay Rollen, om man gillar hockey och framförallt den spelaren eller så... Annars känns de ganska ointressanta. Lite som de där formula1 klockorna, med förares "egna" modell/design.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

maxmol

Panerai
Det är lite kul. Men jag tror att det kommer på rätt fort innan man tröttnar på det. Då har man köpt och bytt tavla för att sen bytta tillbaka några dagar senare.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Det påstås att disney har specialbeställt klockor direkt från rolex. Dock inget som finns bevisat. Finns både skeptiker och andra som stenhårt tror på att det stämmer.
 
Topp