• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Divers extension 16610 sitter som berget!

Chuck

Patek
2-Faktor
Förre ägaren av min sub hade aldrig öppnat eller provat funktionen vilket gör att jag inte lyckas öppna den.

Hur jefla hårt vågar man rycka i spännet, känns som om jag kommer böja det om jag fortsätter?

Nåt tips på ingrepp som löser mitt problem? Ska ju dyka ner till Titanic imorgon bitti.....
 

Marckus

Panerai
Att det är fastärgat känns nästan orimligt, så claspet kanske är böjt, alternativt är det en kombination. Bilder underlättar ju alltid!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är klockan från 2004 och framåt? Isåfall ska du ju trycka på 0 märket vid divers extension för att lossna;)


Haha snacka om okunskap (varför läser man inte manualen den med dykaren på) nu hoppade den nämligen upp :)

tack för hjälpen kunde gått illa! Det är en sen 2010:a vill minnas att min G-serie 14060M skulle man dra upp den med våld [emoji2]
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bonsubilder på min swiss trio som tack :)

53ce0a04f0d99303cb04901a9ebec6f5.jpg
63c2bfe2e6a7e149ea9912782b839669.jpg


42mm>41mm>40mm
 
Topp