• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Diverse vintagedressare

Ragge

Cartier
Gör mitt första försök att sälja/byta lite klockor som inte används här på Klocksnack. Har således inget i vare sig good guy eller bad guy delen, men har som målsättning att allt kommande ska bli på den goda sidan.
Alla klockor jag säljer nu är säkert i behov av nya oljor och service, men har gått bra 1 dygn sedan jag drog upp och ställde dom. Gångavvikelsen syns på gruppbilden. Ebel och Ruhla har dragit sig ett två, tre minuter, dom andra kanske en minut. Dom har legat på ett bord hela tiden och tidsavvikelsen är kanske större vid användning. Alltså ingen känd servicehistorik på någon.
Priserna är satta i Euro eftersom jag är bosatt i Finland och en betalning i annan valuta innebär växlingskostnader. Eurobetalning sker till mitt IBAN-konto. Är det ett problem för någon så löser vi det.
Jag skickar välpackat snarast efter att jag har pengarna på kontot och rekommenderat porto till Sverige ingår i priserna.
Returpolicy: Inom 24h om jag missat grovt i beskrivningen eller att klockan inte fungerar.
Byten: Jag kan gärna tänka mig ta mekaniska stoppur/tidtagarur/fickkronografer både fungerande och defekta i byte. Delar och tillbehör till dessa är också intressant. Militärmärkta fickur kan också vara intressant.
20161006_223159.jpg

20161007_224457.jpg


20161006_223216.jpg

Snygg och smäcker guldig Ebel. 33mm utan kronan. Tror det är en plätering som är rätt ok. Hittar ingen märkning, men ett litet skav på ett bandhorn och repor och märken på boett och glas. Stålbaksida. Vet inte om sekundvisaren saknas eller om den alltid varit och ska vara utan. Kommer på oanvänt perlon. Manuell uppdragning.Pris/bytesvärde: 110€
20161006_222735.jpg

En riktigt hård Arsenal Geneve 34mm utan kronan. Riktigt snygg stålboett utan större skador. Mögelälskaren borde få sitt lystmäte av tavlan. Både boett och glas har förstås en hel del smårepor och hack efter trogen tjänst hos någon i många år. Manuell uppdragning. Kommer på ett passande slitet brunt band (kanske gris?) med både bortnött söm och lagningar. Sugen på en gammal militär Tudor Ranger med för liten plånbok så har du en look a like här. Pris/bytesvärde: 80€
20161006_223244.jpg

Guldig och svart dressare från Ruhla 34mm rakt över utan kronan. Kromad boett i gott skick med rostfritt baklock som har repor efter inbrottsförsök. Glas i gott skick förutom en liten (3-4mm) spricka i kanten mellan krona och datumfönstret som också är lite förskjutet från i förhållande till tavlan. Manuellt uppdrag. Kommer på oanvänt läderband märkt ITALY. Pris/bytesvärde: 60€
20161006_223430.jpg

Discokungen från 70 talet. Relide Spaceville 35mm med en skimrande tavla i guld, grönt, brunt och kanske lite svart. Rostfri boett med en lite längre repa på locket, annars i så pass bra skick arr borstningen på ovansidan syns. Sedvanliga smårepor på boett och glas. Manuellt uppdrag. Är lite knepig vid datumväxling. Växlar snabbt vid halv tolv när man ställer den, men datumen blir inte helt hundra tillräckligt långt framdragen. Kommer på ett uppstädat Speidel flex. Pris/bytesvärde: 70€
20161006_222838.jpg

Certina Blue Ribbon Automatic 35mm med den dolda originalkronan. I snyggt och bra skick med vanliga små dings och repor på boett och glas. En lite grövre repa från missad öppning. Otroligt smidig att ställa datum på! Tillbaka till 11 och framåt igen! Kommer på tvättad och rasslande no name länk. Rotorn tycker jag låter rätt ok. Har silvrig tavla i stil med Roamern fast bilden blev kass. Min enda fungerande Certina som jag riskerar att ångra att jag sålde sedan. Pris/bytesvärde: 80€
20161006_222858.jpg

Sist ut är rena rama stensamlingen! Roamer Stingray Roto 44 Date. 35mm rakt över utan den r-märkta originalkronan. Mycket snygg, men har naturligtvis gott om hack och smårepor på glas och boett. Jag skall ha bilder på verket någonstans (kanske t.o.m postat här på KS) men det är 44 stenars varianten i den. Automat. Rotorn känns lite onödigt skramlig när man skakar. Kan vara att lagringen borde bytas eller justeras. Kommer på ett tvättat Speidel flex. Upptäcker nu när jag lägger upp bilden att den har en lång repa i boetten utanför glaset från kl 9 till 11.30 ungefär. Jag har inte sett den medan jag plockat med klockan fast den ser fruktansvärd ut på bild. Pris/bytesvärde: 150€
Allt är beskrivet efter bästa förstånd. Fler bilder kan ordnas via mail för den som önskar,(Jag får ingen ordning på att posta bilder i pm) annars svarar jag gärna på frågor och förslag via pm.
Väl mött till förhandlingar!
Ragge
 
Topp