• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY - borsta polerade mittlänkar

Joakim

Sugen
2-Faktor
Har sugit lite på karamellen att borsta de polerade mittlänkarna på min GMT-C. Sett lite bilder på nätet hur det kan se ut, och blivit mer och mer sugen på den mer "tooliga looken"

Är på besök hos svärföräldrarna över helgen, och eftersom svärfar har en välutrustad verkstad (tillverkar bland annat egna knivar som hobby) tänkte jag att det var dags att skrida till verket

Så här ser klockan ut innan (inte en dagsfärsk bild, men som referens)
IMG_1286.jpg



Jobbet kräver lite borstning alltså, och då tycker vi denna maskin kan göra jobbet
IMG_1344.jpg



För själva borstningen tar vi en fin trissa och monterar av länken för maximal åtkomst
IMG_1346.jpg


Efter ett antal vändor är vi klara - så här blev det
IMG_1350.jpg



Försökte även ta en bild genom ett belyst förstoringsglas, blev kanske inte helt lyckat...
IMG_1351.jpg



Måste säga att jag är väldigt nöjd - hade hjärtat i halsgropen i början av processen, men man klarar av mer än vad man tror!
Lär nog landa där med min, ska ändå behållas osv
 
Topp