P1S borde vara billig nu när de släppt P2S.Tack för erbjudandet! Jag bor i Indonesien, så det är besvärligt att skicka grejjer hit. Jag har hittat en kille som printar för ca 70 öre/gram, har beställt lite saker från honom, men det hade varit kul att kunna göra det själv, och snabbare göra korrigeringar om något blir fel. Ska hålla utkik efter en PS1 nu kring black friday!
Det du behöver för att komma igång är en kniv, jag tycker att denna har varit absolut bäst av de jag testat.
Sen behöver du, skärflingskniv, gaffeljärn/pricking irons, ett underlägg/skärbräda, tråd, nål, lim. Någon hålgörare med lagom stora hål för band. Kantfärg om du tänker måla kanter. Jag kan ha glömt något, men det är nog minimum vad som krävs för att göra ett band. Men som Ragnar säger, det finns väldigt mycket info i tråden. Om du skriver till Bents handmade på insta, så skickar han en lista på verktyg han använder, billiga grejer från kina, men som han tycker håller bra kvalitet. länkarna i hans PDF genererar säkert någon intäkt till honom, så jag vet inte hur mycket det går att lita på.
Ska kolla in Bent!