• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djävla skit!

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag sitter och svävar med fingret över köpknappen på antingen en klocka som är helpläterad med roséguld eller en tvåtons rosé-stål klocka...

...vad har KS gjort med mig, jag avskyr ju guldklockor (guld på index eller visare har alltid varit ok)! :arghh: :mad: :rage: :confused: :chicken:
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vad är det för klocka? :)
Detta är helguldsvarianten :banghead:
7MYIJdY.jpg
 

babanker

Panerai
Don't fight it, go with the flow!
Kanske TT? Eller hur är kvaliteten på Orients plätering? Trist om de nöts fort på utsatta områden.

Må väl,
Philip
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Snygg! Men var servar man en sådan när det nalkas service?
Eller kör man tills den rasar och köper sedan en ny? ;)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag sitter och svävar med fingret över köpknappen på antingen en klocka som är helpläterad med roséguld eller en tvåtons rosé-stål klocka...

...vad har KS gjort med mig, jag avskyr ju guldklockor (guld på index eller visare har alltid varit ok)! :arghh: :mad: :rage: :confused: :chicken:


Den var snygg! Du som vet, finns det någon fin Orient med månfas?
 

KMS

Rolex
Snygg, OrientStar är riktigt grymma klockor (så länge man inte tänker på andrahandsvärdet). Royal Orient kanske har någon med månfas. Köp bara!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Puhhh...

Suget över, guld är fortfarande fult. Sjuka är att jag inte alls gillar just den modellen i rostfritt, men just rosé, tvåtons rosé och tvåtons guld är ganska snygga av någon anledning :hungry:

Kommentarerna som är anti pläterat i denna tråd förstår jag inte alls o_O de som fällt dem får gärna utveckla (guld som guld fult oavsett)

Den var snygg! Du som vet, finns det någon fin Orient med månfas?

Vad jag vet finns ingen "äkta" månfas i Orients sortiment, enbart klockor med dag/natt indikator. Ett exempel på dessa som jag tycker är snygga syns i bild nedan (har själv funderat på den med blå visare):
yIJxSjF.jpg


Refnummer:
ET0P002W, beige tavla blå visare
ET0P002B, svart tavla
ET0P001W, guld med brunt skinnarmband
ET0P003W, guld med svart skinnarmband
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vadå inte gillar guld?!! Det har aldrig varit fråga OM du ska ha guld utan NÄR du ska samla vettet och köpa något!!!

Jag gillar inte färgen på metallen, vitguld funkar utmärkt då det inte är guldfärgat. Är helt enkelt en person som föredrar andra färger på metaller. Jag gillar t ex titan som jag vet många på detta forum har svårt för.

Om jag någon gång trillar dit och måste byta ring med sambon så blir det inte rött guld utan vitguld, platina eller silver.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Köp den med blå tavla på stål. Lätt snyggaste Orient Star retrograde på marknaden. Dock lite knepigare att få tag på. Du kan ju alltid sälja den till mig ifall du ångrar dig. ;-)
Är inte heller förtjust i guld men den där falska månfasen med champagnetavla är trevlig, mycket snyggare irl än på bild.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker retrograden i rose är riktigt fin, det enda orosmomentet för mig med Orients plätteringen är att de på vissa modeller (60th anniversary haft väldigt tunn plättering, 4micron) vilket känns lite ömtåligt. Dings får man ju alltid någon gång...
 
Topp