• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DJ?

P-A

Sir Spamalot
Jag har blivit mer och mer sugen på en DJ men jag känner att jag inte kan så mycket om dem...
Det jag söker är en DJ (eller liknande) med slät ring och inte några arabiska siffror. Jag vill ha stick index.
Vad ska man titta på då? Tudor kanske?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Du ska ha en 116200 ;)

LNpscyB.jpg


/Andy7750
 

P-A

Sir Spamalot
Sen så beror givetvis storleken också.
Jag älskar designen på DJ men inte riktigt storleken i alla fall.
38mm är en bra riktlinje. Mindre än så känns litet.
 

Sond

Patek
Datejust är en väldigt fin modell. Det jag dessutom gillar är att priset gör den överkomlig. Sedan finns det hur många varianter som helst. Stål, TT, guld. Slät eller räfflad ring, olika tavlor och olika visare gör inte saken sämre/lättare. Till slut kan man ju nörda in på vilket datumhjul man vill ha..:)

En DJ kan gå från diskret stålis till riktigt bling bling med TT och olika former av index och tavlor. En konsult dök upp på jobbet förra veckan med en variant jag aldrig sett. Men den stack verkligen ut. Allt annat än diskret. Till sist kan man ju med en DJ faktiskt få en guldklocka för en överkomlig peng också.

För min del så konkurrerar den lite med DD. Som jag tycker är toppen på näringskedjan för dessa typer av klockor. Men då är det ett annat pris och en annan signaleffekt.

Jag tror jag gick igenom 9000 annonser på bukten och 6000 på c24 i helgen... Så jag har sett några varianter om jag säger så. Och finast av dem alla är Faltens här på KS..:) Men den är ju inte till salu..:(
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Kanske inte riktigt vad du söker men har haft en Ball Ohio som har lite DJ-känsla.

MKwBH6l.jpg


En annan skulle vara Grand Seiko SBGR051, 1mm större än DJn :)

s4Ipmet.jpg


/Andy7750
 
Topp