• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Doftsanera med ozon?

Rikala

Pandion
2-Faktor
Jag har två läderband som inte luktar så gott, det ena luktar unket/källare och det andra luktar parfym. Vad tror ni om att köra ozonaggregat för att försöka få bort lukten?
Jag har redan ett hemma som använts vid mögelsanering, så jag behöver inte köpa något.
Självklart tar jag bort boett, urverk och spänne, då ozon kan ställa till det med dem.
Är det någon som gjort något liknande?

Körde 25min sedan öppnade jag efter 10min och vädrade ur. Bandet som luktar unket luktar bättre, det andra med parfym behöver nog köras igen, luktar fortfarande en del. Får köra fler gånger och kanske längre tid.
Köp lädertvål och tvätta banden först. Ta en lätt fuktad disksvamp och gnugga in lite tvål, tvätta banden noga!
Kör tre timmar! Stäng av och vädra. Luften måste bytas ut då den bara består av ozon!

Köp lädertvål och tvätta banden först. Ta en lätt fuktad disksvamp och gnugga in lite tvål, tvätta banden noga!
Kör tre timmar! Stäng av och vädra. Luften måste bytas ut då den bara består av ozon!
Har koll på att luften måste bytas ut, tejpade för rummet och vädrade ur innan jag andades i det. Skall dock testa köra lite längre och lädertvål skall jag nog ta och investera i. Tack för tipsen!

Tillbaka
Topp