• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dollar fall och klockor

hublot

Omega
Någon mer än jag som sitter och hoppas att dom går in i en riktig kris dollarn sjunker åtminstone under 4kr och så kan man göra sig ett riktigt fynd??
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Ett sådant extremt fall hoppas jag väl inte på... men skulle den gå ner till runt 5.50/5.60 så kan man redan då göra kap.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Justeras inte priserna numera? Inget fakta baserat påpekande men om man jämför dagens priser både på klockor och kläder så kompenseras de ofta idag jämfört med 5 år sedan, tidigare var en jacka €500/$500/5000SEK

Senast jag köpte en trenchcoat i USA var skillnaden inte så stor längre, bara min reflektion? Anledningen vad jag förstår är att lyxsegmenten kränger trots ekonomiska kriser, mellansegementet lugnar ofta ner sig, men dom som har mkt pengar har oftast mkt pengar trots en dipp i ekonomin
 

Hardy

Thug
Om den går under 5.5 igen lär det bli en jävla massa kaos i USA. Och det vill i alla fall inte ja va med om
 

hublot

Omega
Nu har jag ingen koll på vad som händer om den sjunker för lågt. Men begagnat på ebay borde väl inte följa med, det är väl där man kan göra dom stora klippen om den fsller?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Priserna generellt på varor, och det gäller även klockor (i alla fall begagnat) är lägre i USA redan, men det är klart att om USD faller blir det ju än mer gynnsamt att konsumera för oss där.
 

par

Patek
2-Faktor
Känns som priser är så internationellt idag att jag har svårt och se några jätte förändringar.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ja det är inte roligt, en alltför stark krona mot en svag dollar får tyvärr på sikt en del andra negativa biverkningar.Exporten t.ex.
Men en resa till Jul och nyår kanske man skulle passa på och ta.
 
Topp