• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dom blir bara bättre och bättre!

Robi74

Omega
Fejken alltså! Kolla in den här snubben! Vad tycker alla modern rolex ägare där ute om hans jobb, har han gjort det bra? Jag har ju aldrig gillat den moderna rolex klockan, för mig är det bara Vintage som gäller. Någon som kan komentera hans jobb?

http://blog.tc-sub.com/?m=1
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag vet inte vad man ska säga :woot:
Utan att ha läst igenom alla inläggen så förstår jag att det handlar om en replica, vilket aldrig är ok!
Dock verkar det ligga otroligt mycket jobb bakom. Ska han starta en serietillverkning av fake Rolex?
 

David

Bödeln
En observation är att även om man inte har hanterat den riktiga varan tillräckligt för att kunna avslöja det här slöddrets skräp är det ändå lätt att se skillnad genom att ställa tiden. På en modern Rolex snurrar visarna medurs när kronan vrids medurs, på i alla fall dessa kopior kommer visarna istället att snurra moturs.
 

Andrew

Cartier
Det är möjligt att tråden kan gå åt rätt håll men formuleringar av trådskaparen som "Dom blir bara bättre och bättre", "kolla den här snubben!" och "har han gjort det bra?" går rakt emot de enkla principer som är satta för forumet.

Utdrag ur forumets riktlinjer:
Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej. Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej.
 
C

China

Guest
Jag instämmer med Andrew även att det behöver uppmärksammas att piratkopiorna blir bättre och bättre. Däremot så är det kanske inte så lyckat att länka till guider för att förfalska Rolex. Jag tycker inte att den sortens kunskap skall spridas, det är illa nog att sidorna för hemmafixare med ambitioner att bli priatkopierare existerar. Sedan är det väl bara bra om diskussionen om hur man skiljer på fejk och äkta klockor tar fart, men länken tycker jag är lite magstarkt även att Robi74 hade goda avsikter med sin trådstart.

Nu har jag gnällt färdigt.;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag föreslår en ändring av rubriken så det står klart och tydligt vad det handlar om samt att inlägget kan redigeras en aning för att förtydliga. Precis som Andrew skrev är inläggets innehåll inte vinklat åt det håll som reglerna säger.

Dock kan säkert utvecklingen av tråden bli intressant att följa :)
 

Robi74

Omega
En observation är att även om man inte har hanterat den riktiga varan tillräckligt för att kunna avslöja det här slöddrets skräp är det ändå lätt att se skillnad genom att ställa tiden. På en modern Rolex snurrar visarna medurs när kronan vrids medurs, på i alla fall dessa kopior kommer visarna istället att snurra moturs.


Det här tror kag inte stämmer david, vad bildar du det på? Det är ju Eta urverk som används här! Varför skulle visarna snura moturs när du ställer tiden! Det stämmer ej.
 

440

Breitling
Det här tror kag inte stämmer david, vad bildar du det på? Det är ju Eta urverk som används här! Varför skulle visarna snura moturs när du ställer tiden! Det stämmer ej.
För att visarna på ETA-urverk ska snurra medurs vrider man kronan moturs. Vissa andra urverk vrider man medurs för medurs.
 

Robi74

Omega
Eta som han använder är 2824/2824-2 det är rena eta verk! Dom beter sig som ett vanligt rolexverk till och med samma beat ect ect.
 

Robi74

Omega
Om ni tar er tid och läser igenom hans blogg så tror jag att vi alla har mycket att lära här! Han har ju ett tydligt Mål, att göra den ultimata suben! Bra info om vad man skall akta sig för!!!
 

David

Bödeln
Eta som han använder är 2824/2824-2 det är rena eta verk! Dom beter sig som ett vanligt rolexverk till och med samma beat ect ect.

Menar du att den Glycine Combat SUB med ETA 2824-2 jag har framför mig nu, där visarna snurrar moturs när jag vrider kronan medurs, är en dålig kopia med ett kinaverk? Skandal!
 

David

Bödeln
Jag tror inte jag fattar riktigt hur du menar om jag skall vara ärlig! Men det jag vet är att 2824/2824-2 funkar precis som vilket rolexverk somhelst alltså när kronan är ute och du skall ställa tiden så snurrar man medurs (framåt) så går visarna medurs och vise verse.

För det första gäller det inte "vilket Rolex-verk som helst" eftersom t.ex. Rolex cal. 1575 som sitter i GMT Master 1675 måste vridas moturs för att visarna ska snurra medurs. För det andra: Nej.
 

DrDre

Patek
Det är möjligt att tråden kan gå åt rätt håll men formuleringar av trådskaparen som "Dom blir bara bättre och bättre", "kolla den här snubben!" och "har han gjort det bra?" går rakt emot de enkla principer som är satta för forumet.

Utdrag ur forumets riktlinjer:
Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej. Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej.

Ordet "bra" behöver inte alltid innebära något positivt. Man kan ju tex säga "han är bra på att döda", men det betyder ju inte att man tycker att det är något positivt att mörda utan snarare att man är skicklig på det man företar sig (vilket mkt väl kan vara ngt "dåligt").
 

David

Bödeln
Jag menar, när man skruvar ut kronan och skall ställa tiden, skruvar man kronan neråt så går visarna framåt och verse.

Då har du en märklig uppfattning om vad medurs respektive moturs betyder, men för att förtydliga så skruvar du på ett modernt Rolex-verk kronan "uppåt" för att visarna ska snurra "framåt", alltså precis motsatsen till ett äldre Rolex-verk eller ett ETA-verk.

(Och framför allt, klockarna som fejkarfanskapet bygger kommer att ha visare som snurrar åt fel håll när man vrider på kronan, oavsett håll eller terminologi.)
 

Andrew

Cartier
Varför finns bland annat denna bild som du postat här tidigare även på ett forum för nötter som gillar kopior? Jag hamnade på den sidan när jag googlade på ditt användarnamn robi74 + replica.
Användarnamnet där är Zeleni Kukuruz och bilderna postades på det andra forumet den tionde dvs innan de lades ut här i tisdags. Jag vill inte länka till sidorna då jag inte tror att det uppskattas av moderatorerna här.

Jag vill egentligen inte börja tjafsa här men det känns om att din trovärdighet i ämnet och din initiala mening med din trådstart här går att ifrågasätta om det verkligen är så att du tillbringar tid även på dessa forum.
057F17FD-79F5-4EDF-99FF-462C56A14AA9-979-00000082664FD2B9.jpg
 

Robi74

Omega
Visst är jag uppdaterad på vad som händer där ute :) det borde du oxå vara! Är det ett brott att att vara det? Ju mer jag vet om kopior desto bättre sover jag, det är en massa kunskap som man kan lära sig hur man spottar en fejk!
 

Andrew

Cartier
Det här börjar bli lite konstigt...
Jag hittade också en diskussion på ett annat skitforum när jag googlade namnet Zeleni Kukuruz. Då dök det upp en tråd på fem sidor som handlar om att denna användare, som uppenbart är identisk med vår Robi74, varit aktiv länge på forumet men användaren ska nyligen ha blivit avstängd för att ha hotat att avslöja en massa skit om vad som händer i kopia-världen.

Googla "Zeleni Kukuruz banned" och se själv...

What´s going on?
 

Robi74

Omega
Fortsätt du att googla så kanske du oxå lär dig något bra!

Jag postade det här för att visa vad som säljs där ute och vad som folk blir blåsta på! Ingen annan menning! Gäller inte bara rolex utan panerai, ap, omega osv.

Men det du just nu postat bryter väl om något mot forums reglerna? :) dvs att leda fold till dom där skit forumen!
 

David

Bödeln
Jag postade det här för att visa vad som säljs där ute och vad som folk blir blåsta på! Ingen annan menning! Gäller inte bara rolex utan panerai, ap, omega osv.

Så du hänger på fejkforum och anses av flera medlemmar på dessa forum vara någon som bidrar med värdefull input? Varför?

Jag tyckte fejkinlägget på din Pepsi var osmakligt, men valde att inte kommentera då jag hoppades att det bara berodde på okunskap. Så var uppenbarligen inte fallet.
 
Topp