• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Domino

RKT

Omega
110% Goodguy! Snabb och smidig affär samt mycket behjälplig med att svara på mina frågor!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Köpte en klocka i 40k-klassen på distans. Mina känslor & tankar efter affären;

Bristfällig kommunikation efter mottagen betalning, när klockan skickats och om klockan ens kommit fram. Fick nästan jaga i säljaren & även höra av mig via sms för att se hur det går. Fick till svar att klockan skickades torsdag, men på inlämningsavin stod det att den lämnades in fredag? Och fick därmed hämta ut klockan mån/tis. Ingen big deal, men ärlighet varar längst.

PMade också en som GG:at i denna tråd, som hade upplevt precis samma sak med långa svarstider & korta svar. Även den personen hade gjort samma sak som jag, dvs PMat en tidigare köpare som upplevt PRECIS samma sak. Sega & korta svar men klockan kom fram till slut. Min klocka kom också fram till slut, men hade gärna velat få reda på dessa saker före affären. Ställer mig inte in i kören och hyllar för snabb & smidig affär, för jag var inte helt nöjd. Men klockan kom fram, ja.

Transparens, klocksnack. Transparens.
 
Senast ändrad:

JLC

Panerai
2-Faktor
Köpte en Mondaine väggklocka av Domino per post. Bra pris, trevlig dialog och bra packetterat. Inga konstigheter. GG.
 

Admm

KS Explorers Club
Köpte en Tudor av @Domino på distans. Mycket smidig att ha och göra med, klockan var som beskriven. Gör gärna affär med @Domino igen! GoodGuy i min bok.
 

manekin

Omega
Ja Goodguy/Badguy ni får bestämma själva:
På en onsdag kommer jag överens med Domino om ett pris för en billig Tissot Prs, swishar pengarna direkt. Därefter radiotystnad, och under tiden några försök från mig med uppmaningen om att meddela mig när klockan postats så att jag vet när den borde komma fram, men ingen respons. På söndagen mottar jag helt plötsligt en swish tillbaka med klocksumman. När jag söker förklaring via forumets PM och via SMS får jag inget svar.
Jag skulle inte rekommendera att handla från Domino.
 

komri

Omega
Hjälpte en bekant att köpa en klocka av Domino. Betalade via Swish. Allt klappat och klart och bekräftelse på att inbetalning skett av säljaren. Därefter total tystnad. Varken klocka, svar på pm eller sms kommer. Efter dryga veckan kommer en återbetalning på det skickade beloppet.
Får känslan, efter egen upplevelse och vad som beskrivs i inlägget ovan, att Köp/Sälj på KS används som räntefria sms-lån.

Har inget positivt öht att skriva om användaren i fråga.
 

Amzoo

Breitling
Trotts tidigare omdömen så valde jag att chansa på ett lifestyle-köp. Liknande situation som tidigare nämnt, total tystnad efter betalning. Efter en vecka så skickar jag ett pm utan svar och efter några ytterligare dagar så smsar jag. Får tillbaks pengarna idag utan svar eller förklaring.

Håller man på så här över några hundra kronor efter alla tidigare köp på forumet så är det alarmerande.
 
Topp