• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Don´t do the talk if you can´t walk the walk, don´t wear the watch if you can´t drink the drink...

Rivalen

Guld
Satt och surfade ebay.de på Rolex Root Beer, då jag helt plötsligt kunde köpa ett halvflak av den äkta varan. Några knapptryck senare är denna in transit nach Schweden. Jag tror att A&W är originalet sedan typ 1928.
Det inte ICA kan det kan Ebay och har man nu en Root Beer på armen så måste man ju drink the drink.

138_eA.jpg

file.php

Har hört det också att den gillar eller ogillar man. Var inne på Ica Maxi på väg hem från kyrkogården och hittade ingen Root Beer åsså snubblade jag över detta på ebay.de bara för att jag inte hade valt kategori - var bara tvungen. Har hört att det smakar som Jenka tuggumi, men jag minns inte hur de smakade. Man har inte mer kul än man unnar sin kropp. Om man slänger i en 4a vodka så blir det nog rätt kul ändå?

Jag slänger in Frankes ide om vad man skall ha en Root Beer till. "Ett högt glas o några kulor bra vaniljglass så har du den läckra efterrätten "Rootbeer float" som jag gillar skarpt." Now we´re talking. :D

Jag slänger in Frankes ide om vad man skall ha en Root Beer till. "Ett högt glas o några kulor bra vaniljglass så har du den läckra efterrätten "Rootbeer float" som jag gillar skarpt." Now we´re talking. :D

Testade Rootbeer float när jag var i Los Angeles för några veckor sedan. Riktigt uppfriskande i värmen på Venice Beach :)

Älskar Rootbeer! Som tur är säljer de dem på min Ica Maxi, ofta då från WhiteRock. För övrigt är jag även ett stort fan av både Dr Pepper och Mountain Dew. Man har väl blivit lite amerikaniserad efter alla vändor där borta.

A&W är fortfarande vanliga och ett av de äldre. Själv testade jag några olika till kollegornas stora förtjusning (när jag började jobba i USA så ville de "introducera" denna kvalitetsprodukt....) Floats är marginellt bättre.

En skojjig historia. Vi hade bott i USA ett år ungefär. Då bjöd en ny svenska familj in oss och några andra svenskar på BBQ. De hade precis kommit dit och ville in i gemenskapen. Jättetrevliga, men hade den egenheten att de varken drack alkohol eller kaffe. Gästvänliga som de var hade de handlat Root beer att bjuda på i tron att det var riktig öl och sedan köpt amerikanskt supermarknadskaffe (tänk billigaste snabbkaffet på lidls). Eftersom alla så väl kände igen problemet med att handla fel saker så blev det ett stort garv av alltihopa.

Har vi en juggalo på forumet? ;)

Som f.d. sydstadsbo så föredrar jag Barq's ("It's the one with bite") Root Beer. Annars är Boylan's ganska bra, och den har jag faktiskt sett både på Coop och City Gross i "amerikanska" sektionen (där de även säljer en hel del märken som jag aldrig nånsin sett i USA...). :)

Ärligt talat känner jag ingen större skillnad mellan de olika sorterna. Det är ju mest jävligt sött och gott :)

Tillbaka
Topp