• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Doxa Sub 1200T Professional

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Andra hobbys kräver resurser så jag tillämpar här "sist in först ut principen".

Säljer en Doxa Sub. Uttagen jan 2013 så det finns garanti kvar. Fullset såklart med cert, mejsel, gummistrap, cd och den coola boxen.

Klockan är i mycket fint skick, några smärre hairlines på spännet har jag sett. Går mycket bra, +4 sec på drygt ett dygn sist jag kollade.

Trevlig pjäs som även passar mindre handleder. Bilder gör inte den orangea tavlan rättvisa, den är helgrym.

Har du planerat att dyka så djupt som 1200m är detta rätt klocka för dig :)

Många extra länkbitar finns.

pydu2u2a.jpg


u9ahusut.jpg


avevajyh.jpg


e7y3e8e9.jpg


4uty9ube.jpg


tabuzenu.jpg


tuvu5atu.jpg


Pris 10500kr

Referenser har jag gott om.




Fakta saxat direkt från Doxas hemsida.

Limited Edition
1200 pieces, made and assembled by hand in Switzerland

Case
Satin brushed sold stainless steel (316L). 44.60 mm in total length, 42.70 mm not including the crown, 44.50 mm including the crown. Water resistant to 1200 Meters/3937 ft. Dial diameter = 27mm

Crystal
Scratch-resistant, anti-reflective 3mm domed sapphire crystal

Caseback
Solid stainless steel, screw down case back. Engraved with limited edition number xxxx/1200

HRV
Helium Release Valve

Bezel
Unidirectional stainless steel, engraved with the US Navy non-Decompression table
[bezel operating instructions]

Movement
High grade 25 jewel self-winding Swiss made movement, hacking seconds, 28800 beats per hour, 42 hour power reserve, based upon the ETA 2824-2, decorated by DOXA

Anti-Shock
Incabloc shock protection

Functions
Hours, minutes, seconds, quick-set date at 3 o’clock

Hands
Replica of the original 1967 SUB hands, Superluminova filled, featuring the iconic dwarf hour hand.
 
Topp