• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Doxa- Vad sker?

Palmtree

Basic
2-Faktor
Halloj,

Någon som har koll på vad som sker med Doxa? Min farsa beställde en klocka tidigare som inte kommit, mail bouncar, svaras inte i telefon varken England eller Schweiz & sidan verkar ligga nere.
Har hört något rykte om Wellington köpt upp?
Här är säkert någon som har koll :cool:

Det är bara att vänta, men det är lite märkligt.

http://www.doxawatches.com
Skärmavbild 2019-08-05 kl. 12.22.28.png

Då var det inte så viktigt att få svar då...
Jo, givetvis är det det eftersom han fortfarande vill ha klockan. Men eftersom all kontakt skett i England & hemsidan är under arbete vet jag inte hur mycket en svensk kontakt kan göra. Men kan givetvis slå en signal & höra.
Verkar som sagt märkligt då det inte alls går att få kontakt med Doxa varken mail eller telefon.

Då var det inte så viktigt att få svar då...
Är Halmstad återförsäljare? Hittar inget via Google. Och när man kom in på Doxa.ch (som uppenbarligen är up n running) har dem bara ett företag i Örebro listade. Kan givetvis vara bolaget där & butik i Halmstad.

Bilagor

• Screenshot_20190805-164651_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190805-164651_Samsung Internet.jpg
    58.2 KB · Visningar: 7
Är Halmstad återförsäljare? Hittar inget via Google. Och när man kom in på Doxa.ch (som uppenbarligen är up n running) har dem bara ett företag i Örebro listade. Kan givetvis vara bolaget där & butik i Halmstad.
Jag tror det är en halvskum biltvätt på boställsvägen 4, men är inte riktigt säker. Den kan vara helskum också.

Ja, den är skum, men han är garanterat den i Sverige med bäst kontakt hos Doxa. Om något hänt med Doxa så lär han veta det. @Maro vet vad de heter.
Halmstad urmakeri HUR heter dom i Halmstad.

Doxa Sub säljs alltid från hemsida och enbart där ifrån. Återförsäljare som finns med på hemsidor etc är för de andra benen dom har. Halmstad sålde tidigare iallafall de andra typerna och servade en del äldre dubbar, jag har fått hjälp där tidigare. Tog lite tid dock.

Räkna inte med att dom heller kan hjälpa så snabbt tyvärr.

Får jag fråga vilken modell han har köpt? @MarcusB

Doxa Sub säljs alltid från hemsida och enbart där ifrån. Återförsäljare som finns med på hemsidor etc är för de andra benen dom har. Halmstad sålde tidigare iallafall de andra typerna och servade en del äldre dubbar, jag har fått hjälp där tidigare. Tog lite tid dock.

Jag rekommenderar den alltså inte, menar bara att de lär ha kontakter på Doxa och bör veta om något är knas hos Doxa.

Nä, förstått att Doxa kan vara rätt sega med svar.
Ska kolla med honom, återkommer!

Jag rekommenderar den alltså inte, menar bara att de lär ha kontakter på Doxa och bör veta om något är knas hos Doxa.
Jag vet att du inte rekommenderar dom ;)

Han har säkert ngn svensk agent som kan luska.

Men jag har väldigt svårt att tro att det är något större bekymmer förutom att Doxa är galet svaga på att svara och att det är mitt i sommaren

Jag vet att du inte rekommenderar dom ;)

Han har säkert ngn svensk agent som kan luska.

Men jag har väldigt svårt att tro att det är något större bekymmer förutom att Doxa är galet svaga på att svara och att det är mitt i sommaren
Verkar som han först beställde en Shark Hunter , sen hörde dem av sig & sa att den inte fanns längre & blev tillfrågad om en Searambler funkade. När den skulle bli levererad var han på väg på semester & bad dem därför vänta med att skicka. Kom tillbaka förra tisdagen & sedan dess har inget hänt. Han betalde tydligen via PayPal så dem jagar nu för att veta vad som sker med betalning. Dålig koll på PayPal, även doxa för den delen! :)

Han har tydligen pratat med svenska distributören nu. Dem Celebra.
Ska tydligen vara mycket strul från Doxa senaste halvåret, gör tydligen någon stor omorganisation som gör att ingenting fungerar.
Får väl se om klockan landar hos honom. Håller tummarna :)

Ingen verkar veta vad som händer och de som vet säger inget. På Doxa-tråden på WUS florerar rykten och gissningar. Ryktet om DW tror jag kommer från den tråden där någon liknade utseende på www.doxa.ch med DW:s hemsida. Det alla är överens om är att det är en omorganisation där personer som varit viktiga för sub- delen sen början av 2000-talet är borta.

Ingen verkar veta vad som händer och de som vet säger inget. På Doxa-tråden på WUS florerar rykten och gissningar. Ryktet om DW tror jag kommer från den tråden där någon liknade utseende på www.doxa.ch med DW:s hemsida. Det alla är överens om är att det är en omorganisation där personer som varit viktiga för sub- delen sen början av 2000-talet är borta.
Det känns inte helt bra.

Tillbaka
Topp