• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

cjperry

Audemars
2-Faktor
Det verkar som att det är sista dagen med pre-orderpris på Benthos 500 enligt mailutskick. Bra att tänka på om du, likt jag, står och tvekar. 😬

IMG_5111.jpeg
Det är mycket pengar, men jag hade svårt att hitta ett enda argument varför jag inte skulle köpa. Bara urverket är lätt värt priset.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Det är mycket pengar, men jag hade svårt att hitta ett enda argument varför jag inte skulle köpa. Bara urverket är lätt värt priset.
Ja, det enda som får mig att tveka är egentligen att det är 22mm bandbredd. Sen hade jag föredragit samma typ av boettlock som på H1 bara för jag tycker det är snyggare och 904L hade varit roligt för priset. Får tveka någon timme till tror jag. 😊
 
Synd att de valde parfym-visarna och indexen. Färgen på tavlan ser riktigt bra ut!
Jag kan ta visarna och indexen. Men typiskt att jag köpte en Doxa förra veckan och så dimper denna ner nu. Nån som har koll på antalet, 100 år -100 exemplar? Sen är det UK så man åker på moms.
Mja, får suga på karamellen över natten.
 
Jag skipper att köpa Doxa Seafoam.
Pratade med deras support om olika lösningar och kom överens om en som skulle fungera.
Försökte köpa klockan i webbshoppen, testade olika betalkort och även PayPal.
Kontaktar dem igen, nja för att deras lösning ska godkänna kortet måste det vara registrerat på en adress i UK. Så de ber mig ta mitt kort registrerat i UK så ska allt vara frid och fröjd. Jag replikerar och frågar hur många svenska bankkort hen har. Det visar sig vara lika många som mina brittiska.
Jag frågar då om det funkar med utländska kort i den fysiska butiken. Bemötandet visar att de inte vill sälja så de slipper helt enkelt!
Hoppas nån annan köper och lägger ut bilder, jag gillar klockan i alla fall. Även om butiken är dysfunktionell!
Så Watches of Switzerland får låga betyg av mig.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag skipper att köpa Doxa Seafoam.
Pratade med deras support om olika lösningar och kom överens om en som skulle fungera.
Försökte köpa klockan i webbshoppen, testade olika betalkort och även PayPal.
Kontaktar dem igen, nja för att deras lösning ska godkänna kortet måste det vara registrerat på en adress i UK. Så de ber mig ta mitt kort registrerat i UK så ska allt vara frid och fröjd. Jag replikerar och frågar hur många svenska bankkort hen har. Det visar sig vara lika många som mina brittiska.
Jag frågar då om det funkar med utländska kort i den fysiska butiken. Bemötandet visar att de inte vill sälja så de slipper helt enkelt!
Hoppas nån annan köper och lägger ut bilder, jag gillar klockan i alla fall. Även om butiken är dysfunktionell!
Så Watches of Switzerland får låga betyg av mig.
Trist… hade varit kul att se bilder på den.
 

StaffanS

Omega
2-Faktor
Fan den där är bra alltså. Ångrar lite att jag inte slog till.
Ja jag är orimligt nöjd med den faktiskt. Egentligen har den flera saker som jag egentligen inte är helt pepp på, både för tjock och tung t.ex. Men nått med helheten och framför allt den mysigt röriga tavlan som gör den så bra. Poseidon-/svenska militären-kopplingen är ju också en sak som jag är väldigt förtjust i!

Den dyker upp till och från på sälj här har jag sett :)
 
Topp