• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Wow, snacka om nål i höstack. Bra jobbat :)
Ja, verkligen. Det kändes sjukt osannolikt att jag skulle få upp den när jag stod där lutad över bryggan med magneten i handen. Men jag släppte ner den där jag trodde jag tappat fjädern, det låg en stock på botten jag använde som referens och betade av en ruta på kanske 50x50cm med magneten. När jag lyfte upp så satt den där.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nu så har den äntligen landat ✌🏻
Första intrycket är precis som jag väntade mig jäkligt bra 😊 Och att det går att äga båda samtidigt råder det inget tvivel om för egen del. Så pass olika intryck ger de mig.
Fick ett svart NATO och inget extra Tropic, som de skrev på WUS att vi som skulle fått leverans i juni skulle få. Men lika glad är jag för det 😊
Bilder är kul 🥳
IMG_20210719_152859.jpg
IMG_20210719_152842.jpg
IMG_20210719_152655.jpg
IMG_20210719_152556.jpg
IMG_20210719_152545.jpg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Ja, verkligen. Det kändes sjukt osannolikt att jag skulle få upp den när jag stod där lutad över bryggan med magneten i handen. Men jag släppte ner den där jag trodde jag tappat fjädern, det låg en stock på botten jag använde som referens och betade av en ruta på kanske 50x50cm med magneten. När jag lyfte upp så satt den där.
Sjuk flax! Dags för en Lottorad på onsdag!
Borde den inte dessutom vara av rostfritt stål på en dykare?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ändrade om lite, fick bli Tropic på den andra också. Tycker det blev snyggt med det svarta tropicen på Doxan med de svarta detaljerna. Sköna kontraster.. apropå svart, kolla glansen på visarna :D Extra glädjande att man bara råkar ha 2st NOS 20mm Tropic liggandes i väntan på de rätta klockorna, tycker dessa träffar rätt.

UKsVUYS.jpg

iIc2tKt.jpg

FZWkcGK.jpg

O1LUiEd.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ändrade om lite, fick bli Tropic på den andra också. Tycker det blev snyggt med det svarta tropicen på Doxan med de svarta detaljerna. Sköna kontraster.. apropå svart, kolla glansen på visarna :D Extra glädjande att man bara råkar ha 2st NOS 20mm Tropic liggandes i väntan på de rätta klockorna, tycker dessa träffar rätt.

UKsVUYS.jpg

iIc2tKt.jpg

FZWkcGK.jpg

O1LUiEd.jpg
Snyggt! Inte mycket som slår vintage tropic sport på gamla dykare
 

erow

Patek
2-Faktor
Skulle behöva lite tips så vänder mig till er! Vill komplettera med ett svart gummi men känner mig inte så sugen på att betala nästan 5k för ett original. Så nu undrar jag vad ni tror skulle passa?
20210720_105032.jpg
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Skulle behöva lite tips så vänder mig till er! Vill komplettera med ett svart gummi men känner mig inte så sugen på att betala nästan 5k för ett original. Så nu undrar jag vad ni tror skulle passa?
20210720_105032.jpg
Isofrane är jag sugen på att testa men är osäker på om det är lite för tjockt. Annars kanske nått sånt här? https://www.royalstraps.se/products...MIttu63rbx8QIVgtSyCh2c6QTCEAUYASABEgKVg_D_BwE

Personligen tycker jag nästan att den funkar bäst på nato eller annat lättare tygband eftersom den är så pass lätt.
 
Topp