• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fergi

Rolex
2-Faktor
Morgonbild på Militaryn
20210727_093930.jpg
Jäklar vad bra dom är..har ändå fått onda tankar att byta min sm i stål för en äldre aerospace :-/
 

Sir Bjorn

Breitling

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Tack för hjälpen.
Det får nog bli en doxa. Ska bara välja modell och sen det svåraste av allt, välja färg :p
300t har ju utstickande ändlänkar som ser lite märkligt ut. Jag tänkte att jag skulle vänja mig då dom ändå är designade på det viset, men sen konstaterade jag att dom har designat fel. Det skavde och till slut var det det enda jag såg på klockan, men med lite putsande på undersidan av de tre mittersta riskornen så är den saken biff!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Inget är ju omöjligt, rätt vad det är så dyker något upp på ebay.

Vet faktiskt inte om nya ändlänkarna passar men det borde de väl.
Det finns olika versioner av det gamla 300T-caset så inte säkert att de nya ändlänkarna passar. Synchron Military är ju 1:1 på första generationens 300T och är mycket tjockare än de nya.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det finns olika versioner av det gamla 300T-caset så inte säkert att de nya ändlänkarna passar. Synchron Military är ju 1:1 på första generationens 300T och är mycket tjockare än de nya.
Trodde inte att 300T nånsin haft lika stort case som 300T. Min Synchron Doxa frå gissningsvis 70-tal har mindre case än Militaryn. Vet dock inte vilken generation den räknas till.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Fick hem mitt BOR från royalst.. idag men vet inte om jag ska testa montera. Kommer lägga ut annons på min synchron senast imorgon men ger en heads-up här i tråden först.
 

Bilagor

  • F46402AA-7DF9-4DD5-B7EB-D171C6BEB926.jpeg
    F46402AA-7DF9-4DD5-B7EB-D171C6BEB926.jpeg
    500.4 KB · Visningar: 9
  • F20833EA-8E33-4A50-ACFA-00180FB3B369.jpeg
    F20833EA-8E33-4A50-ACFA-00180FB3B369.jpeg
    487.6 KB · Visningar: 9

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Trodde inte att 300T nånsin haft lika stort case som 300T. Min Synchron Doxa frå gissningsvis 70-tal har mindre case än Militaryn. Vet dock inte vilken generation den räknas till.
Det enda jag vet är att Maranez Samui Gen 1&2 är i princip en kopia på en äldre SUB 300T, armbandet till Maranez Samui passar Synchron men inte nya 300T.
 

Sir Bjorn

Breitling
Trodde inte att 300T nånsin haft lika stort case som 300T. Min Synchron Doxa frå gissningsvis 70-tal har mindre case än Militaryn. Vet dock inte vilken generation den räknas till.

Min är en pre-Synchron typ 70-tal - men tror dom är exakt samma som som Synchronen. Doxa verkar ha både 300 o 300T BoR på deras hemsida (dock inte billigt).
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min är en pre-Synchron typ 70-tal - men tror dom är exakt samma som som Synchronen. Doxa verkar ha både 300 o 300T BoR på deras hemsida (dock inte billigt).
Dålig koll på historien, när tog Synchron över? Har haft boken som kom med Anniversarymodellen men hittade den inte hemma. Köper gärna om nån har en över.
 

Pelleblue

Omega
Jag har köpt en Searambler 300T och på alla forum står det att det skall vara en heliumventil på sidan, min är producerad 2020-04 och saknar heliumventil. Någon som vet varför?
 

nivde

Omega
2-Faktor
Jag har köpt en Searambler 300T och på alla forum står det att det skall vara en heliumventil på sidan, min är producerad 2020-04 och saknar heliumventil. Någon som vet varför?
Tror att när 300T lanserades så hade den ingen heliumventil (Har själv också en 300T producerad ungefär samtidigt som din och den "saknar" också heliumventil). Men någon gång under sommaren(ish) 2020 så lades en ventil utan att det nämndes på till exempel Doxas Instagramsida, något som jag också undrar över!
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
doxa300_prof_wolbrook_grey_tropic_1.jpg


På tal om ingenting - jag fick aldrig med COSC-protokollet med mätresultaten när jag fick hem den här. Är inte det lite dåligt? När jag köpte en COSC-certad från Cristopher Ward så medföljde det. Hur brukar det vara? Jag har bara köpt två certade klockor nya hittills så svårt att dra några långtgående slutsatser från det materialet...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
doxa300_prof_wolbrook_grey_tropic_1.jpg


På tal om ingenting - jag fick aldrig med COSC-protokollet med mätresultaten när jag fick hem den här. Är inte det lite dåligt? När jag köpte en COSC-certad från Cristopher Ward så medföljde det. Hur brukar det vara? Jag har bara köpt två certade klockor nya hittills så svårt att dra några långtgående slutsatser från det materialet...
Har ägt tre 300 och cosc cert har följt med alla så ditt har nog kommit bort i så fall. Köpte du begagnad eller ny?
 
Topp