• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömklockan för dig just nu, bild/kort motivation ett måste!

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Shit vad snygg!! Aldrig sett märket föurt! Pris?

Märket heter Thomas Prescher och klockan är en i en trilogi, pris vågar jag inte uttala mig om men kan med största säkerhet säga att det motsvarar några årslöner.

88dxTKr.jpg


/Andy7750
 
U

urinvånaren

Guest
Det enda som flyger med min Aston M, stil & elegance !
Fxcs8pS.png
 

Sputniq

Panerai
Märket heter Thomas Prescher och klockan är en i en trilogi, pris vågar jag inte uttala mig om men kan med största säkerhet säga att det motsvarar några årslöner.

/Andy7750

Herregud vilka vackra klockor :)

Själv, om man ska hålla sig på en lite rimligare prisnivå, håller Bremont Supermarine 500 som en ohotad favorit.

LCgn8gq.jpg
 

Bolio

Panerai
Har haft ögonen på en Vacheron Constantin ett längre tag nu och efter att varit i Spanien nu en vecka och hade möjlighet att göra ett besök hos den lokala urhandlaren har den gått upp på måste ha begär.
Underbar design, märket endast känt bland klock kännare, och jag saknar en chronograph.
Dock står nya Rolex GMT på tur så den får vänta ett tag till men en dag :hungry::rolleyes::happyhappy:.
Obs lånade bilder.





Bilderna talar sitt tydliga språk.
 

Ninen79

Audemars
Min dröm klocka skulle vara en opolerad 1680 röd från 1979...Dr watch hade en komplett med original kvitto 1680 röd opolerad och svensksåld från 1979 inne i somras för ca 100k. Chansen att en likadant dyker upp är nästan obefintligt.
 

_z_

Omega
Jag har en realistisk drömklocka som jag kommer att köpa, en Datejust från mitt födelseår 1962.

SGS3 via Tapatalk.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Faktist inte, har inget behov av att hävda mig själv i en sandlåda längre. Jag är dessutom inte insnöad på ett enda märke och försöker övertala alla andra om att den är bäst och allt annat är skit. ;) Skämt åsido.

Vad jag menar är att den inte är bling bling, och att den står på egna ben. :)

Du säger att Moonwatch är orginalet och att allt är trams. En wannabe bär en sådan klocka och tror han är astronaut.. En wannabe..
 

max

Dancing Queen
V

Viggen

Guest
Synd bara att man inte kan bada med den. Tar bort lite av mitt habegär, men inser att det inte var någon begränsning under månprogrammet!
Den är väl om inget annat, vattenskyddad. Men vill man bada med en klocka då skall väl givetvis en dykare på, och det är inte alltid att de passar lika bra till kostym som jeans. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den här såldes för 48,200 euro på aktion 2011, och är min, mer eller mindre, ouppnåeliga graal, då jag knappast lär kunna lägga vantarna på den, även om jag hade de pengarna till övers ;) Tropical JLC-dykare med mekaniskt alarm... MUMS :)

 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad babblar du om? Tror att det är dags för propagandaministern att ge fan i drickat. Ser inte bra ut fö KS när en av dess "ledare" sätter ord i munnen på andra. Ber om ursäkt om du kände dig träffad angånde mitt motivation. Men nu har jag fått nog av ditt jävla Rolex trams.:rage:

Tyvärr blir det inte 1000 poster från mig, detta blir den sista. Till er som jag har haft nöjet att bli vän med med, skicka ett pm så sänder jag över min personliga email så att vi kan hålla kontakten.

Självklart gör du det valet, men skrev du inte: Take your Rolex (eller annat valfritt märke) and your fake wannabe attitude, and stuff it up your ass!

Det är väl båda löjligt och en hetsig wannabe attityd..
 

carlanton

Audemars
Haha! I hear you mate, men ska du bara ha den dagar du känner så? eller känner du alltid så? ;)

Nja, jag känner väldigt sällan så. Därför jag behöver en Hubbe...

Provade något liknande på Heathrow för ett tag sedan, och den var faktiskt riktigt grym. I några få minuter fick jag känna mig som Steve Angello.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
AP första armbandsurstourbillionen, den som visade vad som komma skulle såhär 20år senare... Rare and important...

5uburybe.jpg


Nä, kanske inte på allvar... Men jävligt cool icke desto mindre!
 

Kniven

Cartier
En klocka av den här modellen dök upp på pantbanken.se för lite mer än ett år sedan. En kort tid innan auktionen slutade så togs den bort. Hade bestämt mig för att jag skulle vinna den auktionen no matter what också bara försvann den!?!? Vad jag minns så var utgångspriset inte mycket mer än 10', så vi snackar inte direkt någon Paul Newman klocka. Sjukaste är att jag inte riktigt kan komma över det och är fortfarande lite sur för att den blev borttagen.
Zenith146A.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Vad babblar du om? Tror att det är dags för propagandaministern att ge fan i drickat. Ser inte bra ut fö KS när en av dess "ledare" sätter ord i munnen på andra. Ber om ursäkt om du kände dig träffad angånde mitt motivation. Men nu har jag fått nog av ditt jävla Rolex trams.:rage:

Tyvärr blir det inte 1000 poster från mig, detta blir den sista. Till er som jag har haft nöjet att bli vän med med, skicka ett pm så sänder jag över min personliga email så att vi kan hålla kontakten.

Orka bryta ihop och lämna forumet för att det blir lite tjafs och munhugg, känns så mkt TTT och gamla gubbar...
 
Topp