• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömmer ni klockdrömmar?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
På riktigt, när ni sover alltså? Dagdrömmer gör väl alla?

Jag drömde inatt att jag köpte tillbaka min Explorer 14270 från snubben jag sålde den till, fick den blästrad och PVD:ad, och sekundvisaren utbytt till en röd Turnograph-sekundvisare. I drömmen såg klockan fantastisk ut och jag var snornöjd. I verkligheten känns PVD sååå 2007 och jag är mer skeptisk till idén.

Vad drömmer ni om?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Drömde för nån vecka sen att jag köpte en riktigt fin 5513/1680 (lite blurrigt i efterhand) som hade väldigt fina krämiga index samt mustigt plexiglas

Vågar dock inte berätta om såna drömmar utanför KS då man kan klassas som "aningen onormal" och i behov av en mjuk tvångströja...
 

Draper

Omega
Jag drömmer mest om tjejer men en gång drömde jag att jag hade en låda slarvigt fylld med diverse guldrolex! Känslan jag hade när jag vaknade var ungefär densamma som att tänka på det förstnämnda.
 

oscaroscar

Panerai
drömde inatt att jag plockade på mig en massa vintage-rollar i en butik (typ som ica), sen väl i kassan så blir jag utskälld och attackerad av kassörskan...
Är mest förvånad att jag drömt om vintage, kanske innebär att jag håller på att mogna.. :D

edit: sen det första man gör när man vaknar är att gå in på KS, kolla runt lite, sedan skriva ett inlägg om drömmen. så hjärndött. :banghead:
 

Ante K

Breitling
Drömmer både dag och nattdrömmar om min SD som aldrig tycks komma, även om det bara var 2 dagar sedan jag pyntade in mellanskillnaden, men känns som en evighet:arghh:
 

UNO

Panerai
En gång; om en Patek Philip Aquanat med brunt Crocodilband...
Bandet var som ett Tag Heur-band.
Freud ???
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag drömde rätt nyligen att jag låg och sov på min 5513. Jag var i drömmen orolig för att mitt fat font skulle gå sönder. Insåg när jag vaknade att så var fallet, klockan under ryggen. Med helt fat font som tur var.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag drömde för länge sedan att en krona på en av mina klockor lossnade helt. När jag efter mycket meck lyckats få dit den igen så hade jag delar över. :depressed:
 

Ryttaren

Rolex
Kommer ihåg hur irriterad jag var när sekundvisaren i min sambos ansikte inte flöt på som 28800 bps ska göra. Det måste varit typ 18600 eller nåt....skällde ut henne för att hon inte tar hand om sitt verk, hoppas innerligt att jag gjorde det i sömnen! o_O
 

bartoldous

Cartier
Ledig några dagar från jobbet,men måste glädjas över att framtiden för mitt yrke verkar säkrat i många år framöver bara genom forum medlemmar här på KS.Många paketöppningar framöver,vårdintyg och "mjuka tröjor" utlovas.;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Förresten, i natt drömde jag nåt suspekt klockrelaterat. Minns att jag hängde på baksidan av min barndoms ICA-affär och försökte göra en deal på en vintage exp 1 men det var nåt tjafs med verket. Tror det var en franken....
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Dagdrömmer ofta om olika klockor....f:n mycket om Rolex DD, ganska trevligt faktiskt.
 

Icaras

Rolex
Drömde för ett par nätter sedan att jag hittade en CK2915 på en garageloppis... har nog aldrig varit så besviken när jag vaknat :(
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Såg en låda med en komplett "Dirty Dozen" samling på Chrono 24 (Militärklockor). När jag vaknade skrattade min
gamla Vostoklåda åt mig!:)
 

John R

Panerai
Det inträffar att man drömmer klocker.

Funderar på att köpa en Explorer 14270.

Vad är dit utlåtande, varför sålde du?

Tröttnar man snabbt?

Tacksam för svar!

/JR
 
Topp