• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dress och sportklocka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hmm! Ja den är svår i mitt tycke men det beror väl på! Hur noga är man vad är en dressad? Trevisare eller endast två? Kan den ha datum? Hursomhelst så vill man kombinera så ska den sportiga klockan vara relativt tunn och inte ha allt för många komplikationer👍

Damasko DS30 och liknande kan funka. (Finns andra märken med liknande modeller också.) Marknadsförs som "sportur", vattentålig, nästan omöjlig att repa, enkel trehandare, och bara 10mm tjock och inte onödigt stor. Kan has med NATO-band när man surfar, och svart läderband under skjortärmen.

Hmm! Ja den är svår i mitt tycke men det beror väl på! Hur noga är man vad är en dressad? Trevisare eller endast två? Kan den ha datum? Hursomhelst så vill man kombinera så ska den sportiga klockan vara relativt tunn och inte ha allt för många komplikationer👍
Jag skulle kunna klassa sub i den kategorin. Den passar både dress och sport men alla skulle instämma. Däremot är inte t.ex smp300 en dress klocka. Den lutar sig mer åt sporthållrt. vad tänker du?

Jag skulle kunna klassa sub i den kategorin. Den passar både dress och sport men alla skulle instämma. Däremot är inte t.ex smp300 en dress klocka. Den lutar sig mer åt sporthållrt. vad tänker du?
Viktigt att tänka på med modern sub är att den är i princip omöjlig att bära med något annat än länken då bandhornsinfästningen fullkomligt äter upp band. Sedan tycker jag att dykare inte alls lirar till mer dressad klädsel.

För konkreta exempel tycker jag tex ss royal steel, datejust eller aqua terra är utmärkta val för ändamålet.

Viktigt att tänka på med modern sub är att den är i princip omöjlig att bära med något annat än länken då bandhornsinfästningen fullkomligt äter upp band. Sedan tycker jag att dykare inte alls lirar till mer dressad klädsel.

För konkreta exempel tycker jag tex ss royal steel, datejust eller aqua terra är utmärkta val för ändamålet.
Kan hålla med iaf. datejust och aqua, jo kanske även S&S RS👌🏼

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp