Roffe Persson
Silver
Tack för alla svar! Ska kika upp Breguet begagnat. Om det går att hitta nåt där så är det utseendemässigt riktigt intressant!
Samma sak med Ulysse Nardin modellen och Omega Tresor!
Montblanc var fin också. Och såklart Jlc's modeller.
Och tack för rättelsen om min missuppfattning om att VC skulle vara dyra att serva.
Ang storlek så tycker jag väl att 36 -38mm är "bäst", eller mest intressant iaf, undantaget är som sagt JLC geophysic universal time på dryga 41mm.. Och även om det inte blev nån ren dressare så är den jäkligt fin och bör kunna funka till uppgiften ändå, förutsatt att mina handleder kan bära upp den. Iom min egentliga avsaknad av behov för en ren dressare.
Är det någon som har eller haft en sådan och vet hur den bär?
Som sagt, tack för tipsen, nu ska här kikar.
Mvh
Samma sak med Ulysse Nardin modellen och Omega Tresor!
Montblanc var fin också. Och såklart Jlc's modeller.
Och tack för rättelsen om min missuppfattning om att VC skulle vara dyra att serva.
Ang storlek så tycker jag väl att 36 -38mm är "bäst", eller mest intressant iaf, undantaget är som sagt JLC geophysic universal time på dryga 41mm.. Och även om det inte blev nån ren dressare så är den jäkligt fin och bör kunna funka till uppgiften ändå, förutsatt att mina handleder kan bära upp den. Iom min egentliga avsaknad av behov för en ren dressare.
Är det någon som har eller haft en sådan och vet hur den bär?
Som sagt, tack för tipsen, nu ska här kikar.
Mvh