• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Dressed" klocka för 35 tkr.

Dennis

Breitling
image.jpg
Tänkte direkt på royal steel chrono. Har själv spanat på den med rosé-dials och blått kalvband. Funkar både till dress och vit piké på sommaren.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Kan du tänka dig en dinka utan chronograph så rekommenderar jag att du kollar lite på en beggad SS Royal Capital.
ss.jpg

Tunn, 100m wr och ett vaucher automatverk.
 

MånsT

Rolex
Om budgeten sträcks lite så kan du få en fin Jaeger-LeCoultre för runt 40k. Bra tillverkare med grymt rykte och coolhetsfaktor. Har själv ingen egen erfarenhet av själva användningen av en JLC men kan inte tänka mig något annat än väldigt bra. En bra start har du i länken under, 43k hos en bra säljare. Annars håller jag med @Undersköterskan vad gäller Omega Aqua Terra. Väldigt mångsidig, outstanding 8500-verk och dessutom inom budget.

http://kellokonttori.fi/product/jaeger-lecoultre-master-control-date-juuri-tehdashuollettu

Lycka till!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hade tagit en SS Chrono men visst finns det en Longines (ny modell) Kronograf
Master control eller något sånt? Som ligger runt 20
 

JFolkeG

Omega
Om du kan leva med 5 atm, så tycker jag att omega speedmaster FOIS, med sina 39,7 mm gör sig bra som allround men samtidigt är dressad.
 
Topp