• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressiga kronografer

alfgren

Rolex
2-Faktor
JLC! Den är bättre avvägd i designen i mitt tycke. Det är nåt med bandhornen och tryckknapparna på Glashutten som jag inte gillar.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jaeger!
Ett alt är kanske Iwc?
image.jpg
 

RolleFC

Omega
Bumpar min egen tråd. Har svängt alltmer mot JLC, hade den haft två register i stället för tre vore den redan köpt.

Sprang på den här. Ingen kronograf vilket inte är ett minus. Att jag tittade på chronos är för att jag vill att det ska hända mer än på en ren trevisar-dressare.
Vad sägs?
79aacfba417c055c226ffb44c6c1cf2e.jpg
e084bcb8d7c5d521f486a7554a23881f.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Bumpar min egen tråd. Har svängt alltmer mot JLC, hade den haft två register i stället för tre vore den redan köpt.

Sprang på den här. Ingen kronograf vilket inte är ett minus. Att jag tittade på chronos är för att jag vill att det ska hända mer än på en ren trevisar-dressare.
Vad sägs?
79aacfba417c055c226ffb44c6c1cf2e.jpg
e084bcb8d7c5d521f486a7554a23881f.jpg



Varför inte en Daytona med endlinks och läder? Grym kombo

Edit: typ så

4y5azahe.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Bumpar min egen tråd. Har svängt alltmer mot JLC, hade den haft två register i stället för tre vore den redan köpt.

Sprang på den här. Ingen kronograf vilket inte är ett minus. Att jag tittade på chronos är för att jag vill att det ska hända mer än på en ren trevisar-dressare.
Vad sägs?

KÖP =)
Kalenderur är helt klart underskattat och det förvånar mig att det inte finns fler här på KS
Jag tycker att även denna är snygg
73658d1266153309-jaeger-lecoultre-master-calendar-jlc3.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Bumpar min egen tråd. Har svängt alltmer mot JLC, hade den haft två register i stället för tre vore den redan köpt.

Sprang på den här. Ingen kronograf vilket inte är ett minus. Att jag tittade på chronos är för att jag vill att det ska hända mer än på en ren trevisar-dressare.
Vad sägs?

Snygg. I prisklassen under har du Master Hometime, lite mindre aktivitet på tavlan.

DSC06269.JPG


https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-hometime-information-recension.30290/
 

RolleFC

Omega
Den finns på listan den oxå. Din egen? Snygg!
Lagom mycket aktivitet för att vara "intressant", tillräcklig clean för att vara "stilig".
Den rena Moonphase är oxå en kandidat.
 
Bumpar min egen tråd. Har svängt alltmer mot JLC, hade den haft två register i stället för tre vore den redan köpt.

Sprang på den här. Ingen kronograf vilket inte är ett minus. Att jag tittade på chronos är för att jag vill att det ska hända mer än på en ren trevisar-dressare.
Vad sägs?
79aacfba417c055c226ffb44c6c1cf2e.jpg
e084bcb8d7c5d521f486a7554a23881f.jpg
Sjukt snygg!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Den finns på listan den oxå. Din egen? Snygg!
Lagom mycket aktivitet för att vara "intressant", tillräcklig clean för att vara "stilig".
Den rena Moonphase är oxå en kandidat.
Yes, den är min. Jag länkade till min recension. Din datum-variant är också mycket stilig. Med JLC går det sällan att gå fel... ;)
 
  • Like
Reactions: SFS

SFS

Omega
Gillar båda! Jag tycker kronografer med två "tavlor" är snyggare, men i det här fallet tycker jag JLC:n går före. Även om GO:n med svart tavla är ursnygg!
Finns nog inget fel val då det gäller dessa två!
 
Topp