• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressklocka för 10 000?

Gnawk

Breitling
Hejsan!
Jag har i dagsläget en Seiko SKX007 och vill nu införskaffa mig en dressklocka för typ 8-10k. Är ganska rookie på klockor dock, så tänkte först och främst höra med er om ni har några tips på märken eller specifika klockor, så jag kan få lite inspiration?

Jag kommer främst ha den på jobbet (typ chinos och skjorta) och till vardags och tänker därför kanske köra brunt läderarmband och köpa till ett svart läderarmband för att ha när jag kör kostym, vilket inte är allt för ofta. Hur lätt är det att byta armband själv och finns det ofta flera armband att köpa till?

Vänliga hälsningar
 

Oktogon

Panerai
Bra förslag, ska se över det. Något tips för hur man som nybörjare säkerställer äkthet och skick, ifall jag kör på vintage?
Har ingen egentlig expertis själv men brukar känna mig lugn när jag köper från en säljare på k&s med flera referenser eller på kaplans sett till äkthet. Skick är ju svårare men så länge man är nöjd med klockan så är det ju ok.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hejsan!
Jag har i dagsläget en Seiko SKX007 och vill nu införskaffa mig en dressklocka för typ 8-10k. Är ganska rookie på klockor dock, så tänkte först och främst höra med er om ni har några tips på märken eller specifika klockor, så jag kan få lite inspiration?

Jag kommer främst ha den på jobbet (typ chinos och skjorta) och till vardags och tänker därför kanske köra brunt läderarmband och köpa till ett svart läderarmband för att ha när jag kör kostym, vilket inte är allt för ofta. Hur lätt är det att byta armband själv och finns det ofta flera armband att köpa till?

Vänliga hälsningar
Byta band själv är enkelt men det är bra att köpa ett bra verktyg typ ett bergeon på strapped.se. Sedan är det också bra att kolla in ett par instruktionsfilmer på Youtube och även att tejpa bandhornen som skydd mot repor. Jag byter ett läderband på en minut typ. Så.... Lätt som en plätt....
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Om du vill ha guld så har jag! Kommer ligga på ks imorgon ;)
788A53CB-9A7F-4064-B18E-885E2670D1C5.jpeg
 
Jag hade försökt få tag på en longines heritage flagship.
Sålde min för 10 om jag minns rätt. Det var nog dumt såhär i efterhand när liknande klockor (utseendemässigt) som känns "helt rätt" (återigen utseendemässigt) kostar 100 - 200k..

Mvh.
 

Gnawkie

Breitling
Tack för alla svar! Överväger att köpa en beggad Omega seamaster.

Om det inte blir så välkomnas fler förslag fortfarande! :)
 

Gnawk

Breitling
Såg att det råkade bli 2 konton nu. För tillfället står en ny Tissot Visodate eller en Vintage Omega Seamaster högt upp på listan. Så för att snäva in lite vad jag är ute efter så kanske något som är snarlikt dem. :)
 

Haugen9

Breitling
Nomos Glashutte begagnad brukar ligga runt 10k. Sen har man begagnade Junghans klockor. Läckrare dressklockor blir svårt o hitta.
 
Topp