• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressklocka

Buckshot

Panerai
Jag tänkte skaffa en (mindre?) klocksamling, och då bör man ju skaffa en dressklocka. Eftersom jag har några Certinor tidigare så funderar jag på Certina DS 1 Automatic C006.407.44.041.00.
Har ni några andra förslag på snygga dressklockor i samma prisklass?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag skulle föreslå en Vintage Certina! Mycket pålitliga och slår det nya med många längder, samt mycket pang för peng!

DSCF2801.JPG
 

HolyCrap

Omega
Riktigt lustigt sammanträffande att du frågar. Jag (som egentligen inte tycker om dressare) satt faktiskt och tittade vad just Certina har för dressarutbud.
DS 1an du refererar är riktigt snygg tycker jag, men inte vad jag skulle kalla en riktig dressare (fast den fungerar mycket väl som det).
Jag tyckte att den mest dressiga modellen (av automaterna) var Caimano. Exempelvis C017.407.36.087.00 i Roséguldsdoble och med läderarband.

Edit: Bild från google.
img_1310.jpg
 
Senast ändrad:

Buckshot

Panerai
DS 1.jpg

Certina är ju ett bra val om man inte har obegränsade resurser. Dom har bra kvalitet. Jag har en 20 år gammal klocka som ser nästan ny ut. Enda nackdelen är att dom inte har samma status som vissa andra.
Kanske det ser elegantare ut med läderarmband.

Det är kul att följa tråden "Jakten på den ultimata dressaren", fast det finns inte en chans att jag skulle lägga så mycket pengar på en klocka.
Fast säkert mer än 90% av folk ser nog ingen skillnad på en 100 000 kr klocka mot en på 1000kr.
 
Senast ändrad:

Bassman

Friends of KS
Caimanon funkar både som dressare och vardagsklocka tycker jag, har själv en automat i stål.
 
Topp