• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dressur till barn

André

Omega
Är på jakt efter ett billigt ur i den dressade stilen till en kille på 2år, några tips? Får absolut inte förekomma bilar, batman, eller Pokémon på klockan. Tänker mig en stilren, kanske guldfärgad, klocka med vit urtavla, ca 20mm boett och 14mm natoband. Pris och stil är viktigare än kvalité och märke!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter ett billigt ur i den dressade stilen till en kille på 2år, några tips? Får absolut inte förekomma bilar, batman, eller Pokémon på klockan. Tänker mig en stilren, kanske guldfärgad, klocka med vit urtavla, ca 20mm boett och 14mm natoband. Pris och stil är viktigare än kvalité och märke!


Hmm hade en ganska så dressad klocka när jag var grabb, däremot utan guldinslag. Testa damur kanske..?
 
Jag tänker direkt på damklockor á 50-60-70tal ser precis ut som herruren fast mindre, omega seamaster tex!
http://www.tradera.com/item/190611/198991847/50-tals-omega-guld-stal-i-fint-o-fungerande-skick

Kan en unge bli mer kung? Byt till svart nato eller så kanske?
179442563_a95e410a-b021-4e5e-898c-9156bca8da23.jpg



Eller andra randommärken som inte kostar mer på tradera än att äta på donken:
http://www.tradera.com/item/341997/198819097/tre-mekaniska-damklockor

179293941_c8cb7e76-3907-4256-a894-8103f4497601.jpg
 

Norra

Panerai
Kom ihåg att ett armbandsur, speciellt ett använt, vare sig det varit använt i ett år eller hundra år, är en bakteriehärd. Kanske inte så bra för en 2-åring, men vad vet jag.
 
Kom ihåg att ett armbandsur, speciellt ett använt, vare sig det varit använt i ett år eller hundra år, är en bakteriehärd. Kanske inte så bra för en 2-åring, men vad vet jag.

Intressant och bra att du tar upp det, har inte tänkt så långt innan. :) Kan du plocka ur urverket och tvätta boetten så är det ju ett plus :)
 

André

Omega
Håller koll på tradera, inget som prismässigt varit rätt än. Ska tänka på det där med rengöring också!
 
Topp