• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dricker whiskey och inser vilken jävla skitaffär jag har gjort!

D

delegeferenda

Guest
Jag köpte en SMP 212.30.41.20.01.002 från 2012 uttagen i Tyskland såld till mig genom Uretvintage den 1 januari. Älskar klockan, kan inte ta av mig den och den är och kom så gott som ny, men jag betalade 21 900 kr för den. På köp och säljdelen säljs just nu en liknande fast med den blåa ceramic bazelringen, blåa tavlan, från 2013 och för 21 250 kr.

Har inga planer att sälja klockan så förlusten lär aldrig realiseras. Men det resonemanget går att använda även om jag betalade 100 000 kr. Men samtidigt är det irriterande. Övertala mig att jag har fel. Jag dricker tills det att det känns som att det var en bra affär.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag köpte en SMP 212.30.41.20.01.002 från 2012 uttagen i Tyskland såld till mig genom Uretvintage den 1 januari. Älskar klockan, kan inte ta av mig den och den är och kom så gott som ny, men jag betalade 21 900 kr för den. På köp och säljdelen säljs just nu en liknande fast med den blåa ceramic bazelringen, blåa tavlan, från 2013 och för 21 250 kr.

Har inga planer att sälja klockan så förlusten lär aldrig realiseras. Men det resonemanget går att använda även om jag betalade 100 000 kr. Men samtidigt är det irriterande. Övertala mig att jag har fel. Jag dricker tills det att det känns som att det var en bra affär.

Du gjorde en felaffär vilket är surt. Lider med dig.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Drick min vän, drick!!! Priset är ju nästan, jag säger nästan oväsentligt om man gillar klockan och aldrig kommer att sälja den. Annars är det ju bara att knäppa en pava till...:)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tråkigt, men inte hela världen! Det är anledningen varför du ska hänga på vintageavdelningen istället. Där går priserna bara upp upp upp! :D
 

salmonia

Omega
Jag köpte en SMP 212.30.41.20.01.002 från 2012 uttagen i Tyskland såld till mig genom Uretvintage den 1 januari. Älskar klockan, kan inte ta av mig den och den är och kom så gott som ny, men jag betalade 21 900 kr för den. På köp och säljdelen säljs just nu en liknande fast med den blåa ceramic bazelringen, blåa tavlan, från 2013 och för 21 250 kr.

Har inga planer att sälja klockan så förlusten lär aldrig realiseras. Men det resonemanget går att använda även om jag betalade 100 000 kr. Men samtidigt är det irriterande. Övertala mig att jag har fel. Jag dricker tills det att det känns som att det var en bra affär.


att köpa en nyare klocka är som att köpa en ny bil ( i de flesta fall)....bara att inse....det kostar.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sluta älta, leder inge vart. Var glad för en schysst dinka, köp från privatperson nästa gång. Dock är den keramiska finare men nåväl.
 

par

Patek
2-Faktor
Idag har jag bytt en rolex mot en seiko... Rakt av, med endast en citizen som mellanskillnad.(!)


Sent from my iPhone using Tapatalk
:oops:
V02cyBw.png
 
Topp