• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drivers watch Patek

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Någon som vet ngt om denna udda Patek Philippe ? Jag hittade bilden på nätet för ett par år sedan, kommer ej ihåg var. Personligen tycker jag den är hemsk, men med det sagt erkänner jag även att jag ej har (och aldrig kommer ha) råd med en Patek Philippe. Men vad är detta ??
image.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hmm ja då var det 'mysteriet' löst. Konstigt att det står att läsa att ingen vet om den fungerar samtidigt som den tydligen finns på ett museum dock.
 
Ja den är gräslig, som de flesta driverswatches, när tavlan är lutad sådär för att man ska se den med handen på ratten :p
Men den är rätt ball med tanke på att det ser ut att vara ett mekaniskt verk, tänker på tjockleken. Då undrar jag ju hur de gjort tidvisningen!

Dem modellerna är inte helt ovanliga dock
En gammal Bulova
image.jpg


Och nyare MB&F som gör riktigt coola klockor :D
image.jpg

image.jpg


Edit: fick vist svaret på tidvisningen på första länken från David :angel:
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hmm ja då var det 'mysteriet' löst. Konstigt att det står att läsa att ingen vet om den fungerar samtidigt som den tydligen finns på ett museum dock.

"The Cobra's high production cost prevented it from being produced, and this functioning prototype was the only one known to have been made."

Ful är den. Såg sen i helgen live i Geneve där i sin monter. Mycket ful...
 
Topp