• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DSSD (Rolex 166660) goes... franken?!

Landshark

Cartier
Innan vi börjar: Det är av yttersta vikt att denna post inte kommer till @Spencer66 kännedom. Alla överens?! Då kör vi...
Skulle du som läser råka vara Spencer66 så sluta läs nu!

Nu, sa jag...

Börjar med sedvanlig bekännelse: "Hej, Jag heter [Landshark] och jag gillar mesh..."
Gillar exempelvis dessa (på mesh):
- Omega Ploprof, samt
- Breitling Superocean Hetitage 46.

"- Köp en sådan då ditt jävla pucko...". Mhh... Så skulle man ju kunna tycka. Nu är det inte riktigt så enkelt. Jag identifierar mig nämligen som en "Rolex-kille" 100%. Jag kan uppskatta andra märken också. Alltså inte för egen del, men för andras. Har någon annan haft som dröm att köpa en AP, PP eller för den delen en speciell Seiko eller vad nu eftertraktas kan, så kan jag så klart relatera till det och bli glad för dennes skull. Men för mig är det närmast otänkbart att köra annat än Rolex dykare i stål. Har gjort det i tjugo år... Samt är OWG!

Nåväl, är svinnöjd med DSSD:n. Även länken är riktigt snygg och trevlig på alla sätt och vis, men kan inte riktigt släppa tanken på mesh... Kanske bara behöver tillräckligt många örfilar här, för att helt släppa tanken... Observera att mesh-trådarna på bilden går hela vägen runt bandstiften (vilket i min värld är betydligt snyggare än lösningen med en rör-bit över bandstiften, som i exemplet ovan med Breitlingen).

Nå, skulle det kunna funka...? :angel: :facepalm:

dssd-mesh.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Nja.. mesh ser bäst ut när den sitter mot en boett som döljer bandstiften, gärna ubertoolig klocka som t.ex. Seamaster600/Ploprof,
Men gillar du så kör:)
 

Landshark

Cartier
Nja.. mesh ser bäst ut när den sitter mot en boett som döljer bandstiften, gärna ubertoolig klocka som t.ex. Seamaster600/Ploprof,
Men gillar du så kör:)

Håller med! Gillar inte alls att det blir ett glapp mellan länken och boetten. Ser lite "ofärdigt" ut. Men i mitt exempel (med metalltrådar som "går över" bandstiften) ser det i alla fall något mer genomtänkt ut jämfört med exempelvis Breitling:en...

breitling-A1732016_C734_144A_LRG.jpg
 

YearZero

Omega
Mesh med röret vid bandstiftet tycker jag kan funka på gamla goa vintage dinkor. Jag kör min Omega PO på mesh 9/10 gånger (som är Omegas egna och "öppet" vid bandstiftet), och jag älskar det. Men jag är dock lite tveksam att det funkar på en Rolex...
 

Landshark

Cartier
Mesh med röret vid bandstiftet tycker jag kan funka på gamla goa vintage dinkor. Jag kör min Omega PO på mesh 9/10 gånger (som är Omegas egna och "öppet" vid bandstiftet), och jag älskar det. Men jag är dock lite tveksam att det funkar på en Rolex...

Tror till viss del att det är en "vanesak".
Man är van vid att se Omega på mesh och tycker därför att det funkar.
Man är van vid att Rolex ska ha oysterlänk och tycker därför att mesh inte funkar...
Kanske...?

PS- Håller i övrigt med angående att "rör" kan funka på vintage...
 

demondave

Rolex
Kör, bah kööör! ;)

Så jäkla helrätt, jag backar dig! Kanske ska ta det som ett tecken att meshet ska på IWC'n igen nu när det är sommar och allt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du gillar riddartema är ju meshet helgjutet. Lär ju om inte annat matcha ringbrynjan när gillet har uppvisning på Medeltidsveckan i Visby. :D

Skämt åsido, gillar du det så är det ju bara att köra. Det är ju rätt coolt! :)
 
Topp