• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dubai och Singapore.

Bodde i Dubai 2 år, förutom dinktips som du redan fått i tråden, besök ”gamla” Dubai, med både guld ock krydd souk, beroende på intresse för konst, mosker kan tex Abu Dhabi vara värt en avstickare, Burj Kalifa beställer du en biljett till på internet, köa för FN ej, käka middag en kväll och häng i Dubai Marina, mitt favvo ställe, Jumeirah beach ett annat för spring el promenix och bad såklart, fick du några tips, kanske bränna 4 Wheel i öknen oxå, så stöter du kanske på Sheikh Mohammed:)

Varför flyttade du hem från Dubai? Fan allt man vill ha finns här :)

Varför flyttade du hem från Dubai? Fan allt man vill ha finns här :)
He he, well long story, men deras syn på arbete, mgmt by fear, etc var inte riktigt my cup of Tea, erbjudande från Sverige samt sist men inte minst att svenskt dagis etc för då en 2åring var bättre, men visst Dubai är bra , Maj till Aug ska man nog undvika såklart....

He he, well long story, men deras syn på arbete, mgmt by fear, etc var inte riktigt my cup of Tea, erbjudande från Sverige samt sist men inte minst att svenskt dagis etc för då en 2åring var bättre, men visst Dubai är bra , Maj till Aug ska man nog undvika såklart....
Jo men så sett förstår jag dig verkligen! Maj-Aug är helvetet på jorden:D nu i januari så inför 5% VAT så det blir väl dyrare än vad det redan är haha

Jo men så sett förstår jag dig verkligen! Maj-Aug är helvetet på jorden:D nu i januari så inför 5% VAT så det blir väl dyrare än vad det redan är haha
Ja inte FN var det billigt heller då jag bodde där, momsfritt my ass, ngn tjänade bra med pengar, LV som exempel var billigare i Sverige, men det spelade ingen roll då kineser och delvis ryssar ”rensade” affärerna, mkt var väldigt dyrt där, äta ute var ok, om man åt på billiga indier och sådana fanns 13 på dussinet om man visste var man skulle käka, men såklart sheiken behöver mer flis till sina byggen...

Ja inte FN var det billigt heller då jag bodde där, momsfritt my ass, ngn tjänade bra med pengar, LV som exempel var billigare i Sverige, men det spelade ingen roll då kineser och delvis ryssar ”rensade” affärerna, mkt var väldigt dyrt där, äta ute var ok, om man åt på billiga indier och sådana fanns 13 på dussinet om man visste var man skulle käka, men såklart sheiken behöver mer flis till sina byggen...
Hahaha ja kineserna rensar butik efter butik, helt galna är dom! Mat är helt okej !!
Lite sjukt att det finns Gucci LV Armani osv butiker till Kids! Folk har för mycket pengar!
Man kan ju prata pris överallt men still dyrt!
Men det är som sagt en upplevelse att se allt endå :)

Jag köpte en Submariner hos AD:n i Dubai Mall i vintras. Listpris var bara några tusen lägre än hemma men eftersom de slog av tio procent när jag visade seriöst intresse blev det ett ganska bra pris, så ja, både bättre utbud och billigare. Tänk på att det finns flera Rolex-AD i stan och massor av andra intressanta klockbutiker.
Då blev den väl ca 15% dyrare än om du köpte den här hemma

För min del så är det mest Singapore då det är dit jag ska och ej Dubai! :) Har gjort en liten "förspan" på ett par objekt redan nu (Som sig bör, naturligtvis!) och av dem jag frågat så tar ingen kort. Är det bara kontanter som gäller i Singapore, någon som kan klargöra?

Bumpar tråden!
Ska till Singapore inom kort. Hur är ser marknaden ut där? Är främst ute efter roliga g-shocks eller Seikodykare.

Bumpar tråden!
Ska till Singapore inom kort. Hur är ser marknaden ut där? Är främst ute efter roliga g-shocks eller Seikodykare.
Kika in på The Hour Glass på Orchard Road och det finns en större Hour Glass inte långt ifrån in på en tvärgata. Hämtade ut en Panerai till brorsans kompis där. Överlag så finns det hur många gallerior som helst med hur många klockbutiker som helst i olika prisklasser, går ej att misslyckas :)

Kika in på The Hour Glass på Orchard Road och det finns en större Hour Glass inte långt ifrån in på en tvärgata. Hämtade ut en Panerai till brorsans kompis där. Överlag så finns det hur många gallerior som helst med hur många klockbutiker som helst i olika prisklasser, går ej att misslyckas :)
Grymt. Tack! :)

Bumpar tråden!
Hej!
Precis som de andra säger - i de flesta gallerior finns det en massa klockor.
Orchard Road är redan nämnt, och även Marina Bay sands.
Vivo City är en mall nära Sentosa (tågen ut går därifrån) och där fanns det iaf Hour Glass butik, samt en annan där frugan köpte en Baby G när vi var där förra hösten.
Även Mustafas i Little India har ju givetvis klockor. Där är förresten öppet dygnet runt ifall man blir sugen på nåt (precis vad som helst) mitt i natten eller så. Där får du dock stå ut med en del svettlukt eftersom folket som frekventerar detta (egentligen hemska) varuhus inte verkar bry sig särskilt mycket om kroppsodörer.
Jag ska åka i oktober igen och tänkte själv leta klockor och särskilt 40-årspresent till frun. Dessutom ska jag hjälpa svågern som bor i Singapore att hitta klocka.
Tänkte försöka leta upp fler begagnat-butiker denna gången så tips om sådana mottages tacksamt!

Hej!
Precis som de andra säger - i de flesta gallerior finns det en massa klockor.
Orchard Road är redan nämnt, och även Marina Bay sands.
Vivo City är en mall nära Sentosa (tågen ut går därifrån) och där fanns det iaf Hour Glass butik, samt en annan där frugan köpte en Baby G när vi var där förra hösten.
Även Mustafas i Little India har ju givetvis klockor. Där är förresten öppet dygnet runt ifall man blir sugen på nåt (precis vad som helst) mitt i natten eller så. Där får du dock stå ut med en del svettlukt eftersom folket som frekventerar detta (egentligen hemska) varuhus inte verkar bry sig särskilt mycket om kroppsodörer.
Jag ska åka i oktober igen och tänkte själv leta klockor och särskilt 40-årspresent till frun. Dessutom ska jag hjälpa svågern som bor i Singapore att hitta klocka.
Tänkte försöka leta upp fler begagnat-butiker denna gången så tips om sådana mottages tacksamt!
Tack :)

Tillbaka
Topp