• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbel paketöppning: Yacht Master/träningsoverall

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Man ska ha husvagn... var en gammal dänga med Galenskaparna After Shave som snurrade på typ 80-talet. I husvagnspaketet ingick att ha likadana träningsoveraller. Jag kan i detta fall känna att jag och min kära sambo ligger lite i overall-ligan med denna öppning. Men det ski... jag i:D.

Det hela började hösten 2015 med Nymans Ur 1851 Watchout på Grand Hotell i Kgl huvudstaden. På andra våningen stor där Johan från Nymans Ur i Sthlm och visade på bland annat den senaste Rolex Yacht Mastern i roséguld med Oysterflex-armband. Efter att ha inmundigat ansenliga glas bubbel innan föll både jag och min sambo pladask. Som av en händelse visades både 40mm och 37mm upp:woot:. Vi klängde i montern, wristshottade och plågade Johan med frågor i säkert en timme, fram till stängningsdags.
Tankarna malde dagar/månader efteråt. Därefter kom en en annan spelare in från vänster; Omega DSOTM (tack @Portofino ) som efter införskaffande dolde lite av habegäret för YM. Men ni vet hur det är, efter ett tag startar alltid cravings efter mer. YM gick inte att glömma.

Senare i mitten på maj 2016 var jag så på en GTG i Västerås (tack för den @Ernesto ) där bl.a. @Pelarn65 satt och glänste och skröt med sin YM:p. Jag dreglade fullständigt ner den. Det visade sig dessutom att den var till salu! Jag vill här passa på att be lite om ursäkt till dig Pelarn, att jag inte köpte den:( nu när du kom med en så bra deal, men jag gillar nytt. Synd när den nu passade så mycket bättre på mig;).

Så för ca en månad sedan traskade därför jag och sambon in till Johan på Nymans på Biblioteksgatan och gjorde slag i saken. Min sambo fick naturligtvis en också. Skit i träningsoverall-faktorn. I ärlighetens namn fick min sambo sin klocka redan för ett par veckor sedan, men den får ändå åka med i denna öppning.

Måste säga att den keramiska bezelen ser kanon ut i verkligheten. Oysterflexarmbandet innehåller en flexibel legering av titan och nickel som gör att den tydligen ska palla med samma behandling som metallänkar. Utanpå är det en svart elastomer som enligt uppgift också pallar det mesta, handleden går säkert sönder före. Lite skönt är de flexibla "kuddarna" på insidan av armbandet vilka gör att det inte blir så klibbigt att bära varma dagar. Ska tydligen också stabilisera så klockan alltid ligger rätt på armen.

Lite dubbelfakta:
Mått: 37mm/40mm
Artikelnummer: 268655/116655
Kaliber: 2236/3135
Urverk: Automatisk/Automatisk
Urtavla: Svart/Svart
Boett: 18k roséguld/18k roséguld
Bezel:Mattsvart cerachrom insert i ceramic/lika
Armband: Oysterflex med viklås/Oysterflex med viklås
Gångreserv: 55 tim/48 tim
Vattentät: 10ATM/10ATM

Så några sköna pics:
IMG_0408.JPG

IMG_0409.JPG

IMG_0410.JPG

IMG_0411.JPG

IMG_0412.JPG

IMG_0414.JPG

Grrrr...
IMG_0418.JPG

IMG_0419.JPG

IMG_0423.JPG

Lite lullull till. (Min kära sambo blev nästan lika glad för scarfen):D
IMG_0424.JPG

Träningsoverall-WS:confused:
IMG_0430.JPG

Utan plast
IMG_0432.JPG

IMG_0434.JPG


Tack ni som orkade hela vägen hit!:)
Brasklapp: Detta är min första trådstart i diskussionsdelen, så om jag glömt något hoppas jag på överseende.
 

Bilagor

  • IMG_0436.JPG
    IMG_0436.JPG
    169.8 KB · Visningar: 55

M1984

Omega
Bra träningsoverall !!
Börjar nästan önska att min sambo kunde börja tycka om klockor när jag ser detta.
Stort grattis till er båda!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grym paketöppning @ZtaFfaN ;)! Och naturligtvis ett stort STORT GRATTIS åt er båda två till dom mycket tilldragande uren!
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Underbart ZtaFfaN, svårslagen tråd (även om den i lifestyle är en svår konkurrent) Grattis till er båda. Vi får snart köra en egen GTG (vi fyra). Ha en skön fortsatt semester!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Man ska ha husvagn... var en gammal dänga med Galenskaparna After Shave som snurrade på typ 80-talet. I husvagnspaketet ingick att ha likadana träningsoveraller. Jag kan i detta fall känna att jag och min kära sambo ligger lite i overall-ligan med denna öppning. Men det ski... jag i:D.

Det hela började hösten 2015 med Nymans Ur 1851 Watchout på Grand Hotell i Kgl huvudstaden. På andra våningen stor där Johan från Nymans Ur i Sthlm och visade på bland annat den senaste Rolex Yacht Mastern i roséguld med Oysterflex-armband. Efter att ha inmundigat ansenliga glas bubbel innan föll både jag och min sambo pladask. Som av en händelse visades både 40mm och 37mm upp:woot:. Vi klängde i montern, wristshottade och plågade Johan med frågor i säkert en timme, fram till stängningsdags.
Tankarna malde dagar/månader efteråt. Därefter kom en en annan spelare in från vänster; Omega DSOTM (tack @Portofino ) som efter införskaffande dolde lite av habegäret för YM. Men ni vet hur det är, efter ett tag startar alltid cravings efter mer. YM gick inte att glömma.

Senare i mitten på maj 2016 var jag så på en GTG i Västerås (tack för den @Ernesto ) där bl.a. @Pelarn65 satt och glänste och skröt med sin YM:p. Jag dreglade fullständigt ner den. Det visade sig dessutom att den var till salu! Jag vill här passa på att be lite om ursäkt till dig Pelarn, att jag inte köpte den:( nu när du kom med en så bra deal, men jag gillar nytt. Synd när den nu passade så mycket bättre på mig;).

Så för ca en månad sedan traskade därför jag och sambon in till Johan på Nymans på Biblioteksgatan och gjorde slag i saken. Min sambo fick naturligtvis en också. Skit i träningsoverall-faktorn. I ärlighetens namn fick min sambo sin klocka redan för ett par veckor sedan, men den får ändå åka med i denna öppning.

Måste säga att den keramiska bezelen ser kanon ut i verkligheten. Oysterflexarmbandet innehåller en flexibel legering av titan och nickel som gör att den tydligen ska palla med samma behandling som metallänkar. Utanpå är det en svart elastomer som enligt uppgift också pallar det mesta, handleden går säkert sönder före. Lite skönt är de flexibla "kuddarna" på insidan av armbandet vilka gör att det inte blir så klibbigt att bära varma dagar. Ska tydligen också stabilisera så klockan alltid ligger rätt på armen.

Lite dubbelfakta:
Mått: 37mm/40mm
Artikelnummer: 268655/116655
Kaliber: 2236/3135
Urverk: Automatisk/Automatisk
Urtavla: Svart/Svart
Boett: 18k roséguld/18k roséguld
Bezel:Mattsvart cerachrom insert i ceramic/lika
Armband: Oysterflex med viklås/Oysterflex med viklås
Gångreserv: 55 tim/48 tim
Vattentät: 10ATM/10ATM

Så några sköna pics:
IMG_0408.JPG

IMG_0409.JPG

IMG_0410.JPG

IMG_0411.JPG

IMG_0412.JPG

IMG_0414.JPG

Grrrr...
IMG_0418.JPG

IMG_0419.JPG

IMG_0423.JPG

Lite lullull till. (Min kära sambo blev nästan lika glad för scarfen):D
IMG_0424.JPG

Träningsoverall-WS:confused:
IMG_0430.JPG

Utan plast
IMG_0432.JPG

IMG_0434.JPG


Tack ni som orkade hela vägen hit!:)
Brasklapp: Detta är min första trådstart i diskussionsdelen, så om jag glömt något hoppas jag på överseende.

Stiligt, dubbelt grattis!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker ju vanligtvis att allt Rolex släpper numer är skittrist men de där var ju tuffa.
Grattis till er båda!
 
Topp