• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbel reklam längst upp

LS

Panerai
2-Faktor
Bara jag som tycker det blir alldeles för mycket? Behöver scrolla en hel sida på ipaden för att börja läsa innehållet. Fin Seamaster och spännande bok men jag är väldigt trött på att de är ivägen :bored:

42298DBE-9BAE-4094-9511-9F8C41931F97.png
C9825F21-354B-48BA-866E-E48E0748FB4A.png
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vanligt missförstånd bland sajtägare att större reklam ger högre conversion. Det stämmer inte, folk blir bara irriterade och skaffar adblocker istället.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
78AE633D-7E3B-4349-A155-052001093F41.png

Nä... Från Dagens Media denna vecka.
Det gäller att förstå att vissa har en agenda med sina artiklar. Group M är en mediabyrå (=de lever på banners)
Finns andra artiklar i ämnet med annan info: https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skracksiffran-4-av-10-har-adblockers-6247697
"Enligt Mediavisions studie, som gäller för det fjärde kvartalet 2015, uppgav 40 procent av svenskarna i åldern 15-74 år att de använder adblockers på sin dator, surfplatta eller mobiltelefon."
 

LS

Panerai
2-Faktor
Värt att tillägga, i iphonen är storleken kanon. Inget problem alls där. Tror reklamen bara skalar dåligt på bredare skärmar.
 

sir alex

Panerai
AA3DFC8E-47E5-4459-B8A7-99FCB0416601.png
Det gäller att förstå att vissa har en agenda med sina artiklar. Group M är en mediabyrå (=de lever på banners)
Finns andra artiklar i ämnet med annan info: https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skracksiffran-4-av-10-har-adblockers-6247697
"Enligt Mediavisions studie, som gäller för det fjärde kvartalet 2015, uppgav 40 procent av svenskarna i åldern 15-74 år att de använder adblockers på sin dator, surfplatta eller mobiltelefon."
Jag vet att Group M är en mediabyrå men du hänvisar till nått från 2015 då alla pratade om adblockers medan jag hänvisar till en undersökning från i år.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det gäller att förstå att vissa har en agenda med sina artiklar. Group M är en mediabyrå (=de lever på banners)
Finns andra artiklar i ämnet med annan info: https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skracksiffran-4-av-10-har-adblockers-6247697
"Enligt Mediavisions studie, som gäller för det fjärde kvartalet 2015, uppgav 40 procent av svenskarna i åldern 15-74 år att de använder adblockers på sin dator, surfplatta eller mobiltelefon."
Tror inte ens man kan ha adblockers på iPhone. Väldigt mycket surfande sker ju mobilt, tror det är ganska få som orkar mecka med adblockers.

Att adblockers skulle skada en verksamhet ekonomiskt är ju även kopplat till att det i så fall behöver vara annonsintäkter utifrån klick/visningar.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tror inte ens man kan ha adblockers på iPhone. Väldigt mycket surfande sker ju mobilt, tror det är ganska få som orkar mecka med adblockers.

Att adblockers skulle skada en verksamhet ekonomiskt är ju även kopplat till att det i så fall behöver vara annonsintäkter utifrån klick/visningar.
Det har gått sedan iOS 9 kom runt 2015 men lite meck är det allt. Tror det är väldigt låg andel av iOS-användare som kör med det jämfört med Windows-användare t.ex.

https://www.macworld.com/article/2986298/ios/how-to-enable-safari-ad-blockers-in-ios-9.html
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En diskussion om ad-blockers, på ett klockforum? Ni får fortsätta i lifestyle.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det var feedback på forumet, knappast en tråd om ad block. Är ni så ointresserade av konstruktiv kritik är det bara att beklaga.

Ja och den mottogs med svaret på varför vi gjort som vi gjort och ett svar på när det kommer bli annorlunda. Jag flyttade tråden för att diskussionen drog iväg och inte pga initiala feedbacken.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Ja och den mottogs med svaret på varför vi gjort som vi gjort och ett svar på när det kommer bli annorlunda. Jag flyttade tråden för att diskussionen drog iväg och inte pga initiala feedbacken.
Fair. Känns som att tråden spelat ut sitt syfte då den gled in på ett annat ämne än avsikten var. Du får låsa den om du vill.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fair. Känns som att tråden spelat ut sitt syfte då den gled in på ett annat ämne än avsikten var. Du får låsa den om du vill.

Ja precis, och jag tycker den är för intressant för att stängas därför flyttades den.
 
  • Like
Reactions: LS
Topp