• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbes Tråd

Dubbes

Cartier
Viggen skrev:
Kul att läsa om Mutewatch. Har länge funderat på att köpa en. Att den nu finns i helsvart gör det ännu mer lockande. :)

Det är riktigt roliga! kul att få vara tidigt ute med något.
En "first" och helt unik klocka är alltid skönt att ha i samlingen
 

Dubbes

Cartier
Som ni kanske märkt så är onsdagar vikta till riktigt galna klockor.
Små tillverkare som gör hysteriska klockor. Även om just denna är hyfsat sansad.
Även om prislappen är allt annat än sansad.

http://www.dubbe.nu/2012/11/28/rudis-sylva/

RudisSylvaRS10KS.jpg
 

Dubbes

Cartier
Aquaracer2 skrev:
Jag diggar din blogg!

Jag har också lagt märke till att du alltid postar uppdateringarna i tråden mitt i natten :D

Stort Tack!

Det stämmer! jag är nattmänniska, har jag konstaterat. Så mina upplägg sker runt 00:00 till 02:00.
Inte helt lyckat varje gång. men, ,men nu är det som det är.
 

Dubbes

Cartier
Ska börja med att tacka för alla positiv kommentarer om dels mitt arbete och det jag skriver om.
Är det något ni vill att jag ska ta upp så säg till, så ska jag se om jag kan göra något av det.

Kul att ni gillar den. Jag har själv kluven till själva innehållet,
Men att bära den är riktigt nice. Ska se om jag kan få med den.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Messner är kung. En riktig klättrare med skön attityd.
Tack för en riktigt bra artikel Dubbes! Mer av detta!

Jag har själv klättrat en del berg och bestigit olika toppar runt om. Här från en minnesvärd bestigning av Mont Blanc efter att ha traverserat över Tacul, Maudit, MB och ner via Gouter som jag och min fru gjodre ensamma 2005. Här frugan på väg ner med Mont Blancs topp i bakgrunden.
Klockor då? Jodå, vi hade (har) varsin Suunto Vector, jag en svart och hon en rosa (den är numera ej i produktion och ganska efterfrågad! :)

scan0009.jpg


bild-22.jpg
 

Dubbes

Cartier
Rozzy skrev:
Messner är kung. En riktig klättrare med skön attityd.
Tack för en riktigt bra artikel Dubbes! Mer av detta!

Jag har själv klättrat en del berg och bestigit olika toppar runt om. Här från en minnesvärd bestigning av Mont Blanc efter att ha traverserat över Tacul, Maudit, MB och ner via Gouter som jag och min fru gjodre ensamma 2005. Här frugan på väg ner med Mont Blancs topp i bakgrunden.
Klockor då? Jodå, vi hade (har) varsin Suunto Vector, jag en svart och hon en rosa (den är numera ej i produktion och ganska efterfrågad! :)

Härligt! Redig tur ni tog!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tack för bra läsning! Gillar idén med den här tråden och gläder mig åt att dubbe.nu har blivit så läsvärd igen. Det var till stor del din gamla sida som 2006- 2007 fick mig klockintresserad på allvar. (jag hade ett trist jobb med mycket tid vid datorn och läste rubbet...)
 

Dubbes

Cartier
papadok skrev:
Tack för bra läsning! Gillar idén med den här tråden och gläder mig åt att dubbe.nu har blivit så läsvärd igen. Det var till stor del din gamla sida som 2006- 2007 fick mig klockintresserad på allvar. (jag hade ett trist jobb med mycket tid vid datorn och läste rubbet...)


Enormt stort tack!! det värmer ska du veta!
Jag måste säga att glädjen är tillbaka och det finns så mycket att skriva om så det hinns inte med allt.
Men försöker ta fram lite olika roliga vinklar, personer och udda fåglar.
 
Topp