• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbes Tråd

Kson

Patek
2-Faktor
Bra bilder som vanligt! Vart köper jag en digital klocka som du har tagit kort på? Är lite sugen på att köpa en : ) Få se om jag kommer bära den eller om jag ger bort den ; ).
 

Dubbes

Cartier

Kson

Patek
2-Faktor
Dubbes skrev:
Venturan är från 1991 så det är ut i beg-djungeln som gäller. inte helt vanlig. men den dyker upp då och då.
Eller om man inte är så petig vad det står på baksidan så finns den en re-make av Rosendalh.

http://www.rosendahl-timepieces.com/WAT ... atasheet37

Det är samma snubbe som designat den,Flemming Bo Hansen.
Kostar runt 3000 finns i två storlekar, en som är orginal storlek och så en som är större.

http://www.dubbe.nu/wp-content/uploads/ ... atch-7.jpg


Tack!
 

Dubbes

Cartier
Nu är 2013 här och jag drar igång Dubbes igen!

Välkommen tillbax!

RolexampChampagne_zps74633c69.jpg
 

Dubbes

Cartier
Dagens artikel handlar om lite olika klockor jag sätt och jag kommer även fram till vad jag tycker är det mest fantastiska jag sätt, MB&F:en är inte det värsta men en god kandidat

MBampF_zps95aa2087.jpg
 

Målarn

The Steak
Keep it up ;), alltid kul läsning + intressanta klockor!!
Skriv gärna om min favorit dvs 116718 så har jag lite mer att läsa om den tills jag får min egen haha :D
 

Dubbes

Cartier
Målarn skrev:
Keep it up ;), alltid kul läsning + intressanta klockor!!
Skriv gärna om min favorit dvs 116718 så har jag lite mer att läsa om den tills jag får min egen haha :D

Tackar tackar, ja något borde jag kunna koka ihop, Alltid kul med hel-guld
 

Dubbes

Cartier

Dubbes

Cartier
Jag tar det lite piano med dagens artikel eftersom jag känt mig lite krasslig.
har även märkt att det blir mycket Rolex bilder, så jag kommer nog dela upp det modell för modell.

YachtMaster3_zps9a757953.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Målarn skrev:
Nice!! Gillar den där tavlan på yachtmastern, ser vass ut :D!!


Jag tittade på den i GBG, allt passar skit bra tavlan, ringen och med det nya spännet blir klockan mycket fin! Fast du vill som sagt bara ha guld eller ; )
 

Målarn

The Steak
Kson skrev:
Målarn skrev:
Nice!! Gillar den där tavlan på yachtmastern, ser vass ut :D!!


Jag tittade på den i GBG, allt passar skit bra tavlan, ringen och med det nya spännet blir klockan mycket fin! Fast du vill som sagt bara ha guld eller ; )

Måste orka mig till Rob för en närmare titt då ;)!!
Haha joo guld är nr1 för mig men den där ym ser ändå riktigt snygg ut :D
 

Kson

Patek
2-Faktor
Målarn skrev:
Kson skrev:
Målarn skrev:
Nice!! Gillar den där tavlan på yachtmastern, ser vass ut :D!!


Jag tittade på den i GBG, allt passar skit bra tavlan, ringen och med det nya spännet blir klockan mycket fin! Fast du vill som sagt bara ha guld eller ; )

Måste orka mig till Rob för en närmare titt då ;)!!
Haha joo guld är nr1 för mig men den där ym ser ändå riktigt snygg ut :D


Mm det tycker jag fast du har ju ett annat mål i sikte, GMT :mrgreen:
 

Charles_

Rolex
Dubbes skrev:
Eftersom det är måndag och det har varit en bra helg.
Mycket skönt häng och ni som följer mig på instagam har sätt att jag har smakat starkt.

Så vi tar det lite lättsamt så här på måndagen. Denna Ullis Safari är en riktigt skön udda fågel.

http://www.dubbe.nu/2013/01/14/ullis-pa-safari/

UllisSafari_zpsc7fd8fee.jpg
Riktigt bra skrivet!

Det enda jag har att påpeka är att minute repeatern inte riktigt fungerar som ni beskriver; lejonet slår mycket riktigt ett mörkt slag för varje timme men därefter slår lejonet och apan tillsammans ett dubbelslag per kvart som löpt efter den timmen. Därefter slår apan ett slag för varje minut som gått efter den kvarten :). 9:34 blir således 9 mörka, 2 dubbelslag och 4 ljusa.

Det ska inte vara någon skillnad i tonen som apan slår utan den lilla förvrängning av ljudet kan bero på att kraften i slagen avtar.
 

Dubbes

Cartier
Charles_ skrev:
[quote="Dubbes"

Det enda jag har att påpeka är att minute repeatern inte riktigt fungerar som ni beskriver; lejonet slår mycket riktigt ett mörkt slag för varje timme men därefter slår lejonet och apan tillsammans ett dubbelslag per kvart som löpt efter den timmen. Därefter slår apan ett slag för varje minut som gått efter den kvarten :). 9:34 blir således 9 mörka, 2 dubbelslag och 4 ljusa.

Det ska inte vara någon skillnad i tonen som apan slår utan den lilla förvrängning av ljudet kan bero på att kraften i slagen avtar.

Ok, Tack för att du rädde ut det missförståndet
 
Topp