• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dugena Watertrip Automatic - Glasbyte?

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej!

Jag har ropat hem en i min mening oerhört snygg Dugena Watertrip Automatic, tyvärr har klockan dock en mindre spricka i glaset, som är ganska svår att fånga på bild. Min fråga är huruvida detta är någonting man själv kan fixa, eller finns det någon på forumet man kan vända sig till? Eller är urmakare ett måste? :)

Tack på förhand!

qFzDMW2.jpg

5WA2bHc.jpg

lhJfWx0.jpg
 

nifag

Cartier
Trevlig klocka! Med bra verktyg är det superenkelt. Jag kör med Bergeon 4266. Bara att lyfta ut, mäta och beställa nytt glas på typ Cousins. Annars är det något som de flesta urmakare gör relativt billigt...
 

nifag

Cartier
På exempelvis Farfars klocka är det enligt prislistan 150-500 kr, vilket är rimligt även om det blir ännu billigare att göra det själv. Ovanliga glas är förstås dyrare, men jag ser inte att ditt skulle vara det. Lycka till!
 

solex

Omega
Trevlig klocka! Med bra verktyg är det superenkelt. Jag kör med Bergeon 4266. Bara att lyfta ut, mäta och beställa nytt glas på typ Cousins. Annars är det något som de flesta urmakare gör relativt billigt...
Verktyg som behöver utföra arbete:
Glasverktyg kostar ca 500 kr
Skjutmått kostar ca 200 kr
Press - glasverktyg kostar ca 500
Plexiglas NOS (New Old Stock) kostar ca 150 kr/st
Plexiglas i rätt storlek i diameter med armeringsring, rätt höjd, rätt dom (kupa) annan kontakta plexiglas med visare och klockan inte fungerar..
Rätt erfaren för arbete....Annars bör man ha plan B..!
Så låter det enkel och billigt.? :eek:
 
Topp