• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Duger äkthetsbevis från Kaplans?

Tuff

Panerai
2-Faktor
En sak jag gått och funderat lite på är hur pålitliga är egentligen äkthetsintyg från t.ex. Kaplans?
Hur svårt är de för gemene man att göra ett väldigt likt intyg t.ex.?

Eftersom många av de klockor jag blir sugen på tycks sakna både box och cert är detta ofta de enda man kan få till bevis vid köp så är jag som vanligt kanske onödigt ängslig, men vill ju inte chansa!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det ska ju duga, dock vet jag att även Kaplans gått på nit några ggr och till och med auktionerat ut replikor.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag har sett så får man en "nyckel" som jag antar att man använder för att kolla upp äktheten på intyget.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Skrämmande att ngt så etablerat släpper igenom kopior ibland, men shit happends antar jag?

De är såklart lite smart med nyckeln.
Men hur kollar man isf upp den?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Skrämmande att ngt så etablerat släpper igenom kopior ibland, men shit happends antar jag?

De är såklart lite smart med nyckeln.
Men hur kollar man isf upp den?


Några klockor hit eller dit är en droppe i HAVET av fake konst som det handlas med på världens mest etablerade auktionshus...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Exakt! Så länge de står för de är de ju egentligen inga problem.

Men om klockan sen går ett steg längre, till nästa ägare, kan de fortfarande stå för de?

ingen aning. och nu snackar vi om de tillfällen där en klocka UPPMÄRKSAMMATS varit falsk, men det har säkert varit fler klockor som inte var kosher som också klubbats....
 
Topp