• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Duktiga urmakare i Småland/Södra Sverige

Tomasone

Basic
Är ny på Klocksnack. Jag har fått min "utbildning" och kärlek till vintageklockor av Växjös duktige urmakare Bengt Olsson som jag har rådfrågat och anlitat mycket och ofta i första hand genom jobbet. Jag har även anlitat Stjärnurmakarna Oscar Carlsson i Växjö, Sandra. Har ni några fler duktiga urmakare att rekommendera i Södra Sverige? Gärna som gör service/rengöring till ett bra pris. Eller ligger standardpriset hos de flesta kring 5.000 kr? Södra Sverige, då tänker jag mig upp till Norrköping max. Är inte i Stockholm så ofta längre. Är inte så mycket i västra Sverige heller. Skåne, Halland, Småland, Östergötland är mina områden. Har förkärlek till äldre Omega, Longines, ibland Certina och Tissot. I första hand armbandsur för män. Just nu har jag snöat in på Omega Seamaster med svart urtavla. Det skulle vara roligt att ha en sådan med kraftig guldboett från 1960-talet. Äger f n 3 sådana fast med stålboett.
Omega 1959 cal 285 sv.jpg

såg att de stängt ner nu, har ni tips på någon annan i Malmöområdet? Skulle vilja byta bezel på en rolex datejust och säkerställa att det är en riktig rolex.

bump, finns det något ställe i Malmö jag kan byta glasring enkelt och billigt? Skulle även gärna kolla tidshållningen på klockan

Tillbaka
Topp