• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DYI - Ännu en läderremstråd - modembrännare!

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det är grymt svårt att få sömen rak. Ju tjockare läder desto enklare men svårt ändå. Jag bytte från sporre och syl till en stans/syl som ser ut som en gaffel och gör fyra avlånga hål på samma gång och då lyckades jag lite bättre efter det.
 

Onelund

Rolex
Jag tycker det är grymt svårt att få sömen rak. Ju tjockare läder desto enklare men svårt ändå. Jag bytte från sporre och syl till en stans/syl som ser ut som en gaffel och gör fyra avlånga hål på samma gång och då lyckades jag lite bättre efter det.

väldigt viktigt att hålen blir raka lodrätt sett,

sen gillade jag denna videon, han gick igenom lite olika tekniker


 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jo det är tricket samt att alltid köra nålarna på samma sida om varandra. Men som jag var inne på så är ju skinn till armband lite tunnare och mjukare än det som är i videon och ofta flera lager och ibland med "foder" emellan och då är min erfarenhet att det också krävs en stor portion "känsla" när man spänner tråden vid varje stygn så det blir lika även där. Jag ska iaf testa att göra ett halvslag på varje stygn och se om det blir snyggare
Här är gaffeln jag pratade om, i videon hade han en ännu bättre!!
image.jpg
image.jpg
 

Hassler

Omega
Skulle ju vara himla kul och testa på något sånt här någon gång. Men vart får man egentligen tag på "schyssta" rullar med läder?
 
Topp