• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare Askania?

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hej

Dixie här på forumet har dragit ned mig i klockträsket och jag sitter fast... Köpte en trevlig Oris TT1 här på forumet och jag räknar det som min första riktiga klocka. Men... nu när man börjar titta runt så hittar man så fantastiskt mycket fina klockor och det börjar redan rycka i plånboken. Det är ju trots allt jul snart.

Är ute efter en Submariner eller något snarlikt. Har inte riktigt finanserna eller modet att lägga det som en Tudor eller Rolex kostar.

Hittade dock denna men hittar i princip noll information om märket.
Askania Ku'damm Stahl Automatik 42mm

http://www.chrono24.se/askania/kuda...askania/klockor-priser--new.htm&usedOrNew=new

Någon som har någon erfarenhet eller vidare kunskap om Askania?

Andra "Submariner" tips mellan 5-15k mottages tacksamt.

tack på förhand
 
Om du vill ha något snarlikt som Submariner borde du titta på Steinhart Ocean One, 3500 Eur. Har ingen själv men kvaliteten är bra för pengen sägs det.
image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
I bästa välmening -både Askanian och Steinharten (kostar nog 350 Euro snarare) är designstölder som försöker se ut som en Rolex. Ett "nästanköp" (att köpa något som försöker se ut som det man egentligen vill ha) blir sällan lyckat. Köp en klocka med egen identitet/design och i erkänd kvalitet så blir du nog mer nöjd i längre loppet. Eller spar till det du verkligen drömmer om. Eller köp en bra klocka som håller värdet tills du kan köpa det du vill.
En mycket bra klocka är Omega SMP 300 ref. 2254.50. Den får du begagnat (modellen har utgått) för 12-15 tkr och lär inte falla i värde. Mycket och snygg klocka för de pengarna.
22545000-20.png
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tusen tack för alla goda råd. Som jag misstänkte så börjar man direkt röra sig mot sin övre pengagräns när man börjar kolla. Här är de som jag velar mellan för tillfället. Aguaracern och Tudorn är de som leder. Oerhört svag för "förstoringsglaset" framför datumvisaren. Vad heter det på "klockspråk"

Tack alla
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Oskar

Omega
Helt sjukt att de försöker ta 13 K för den dinkan. Har en gammal invicta som ser likadan ut som jag kan släppa för en femhundring.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Sorry för massinlägget med bilder. Blev något knas med uppladdningen... Många dublett bilder.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Haha! Ja det finns typ noll info om märket på nätet. Lutar åt en Tag Heuer eller tudor. Men vet inte om Tudorn blir för liten. Tror 42mm är minimum för mina handleder. Ska ge mig iväg och pröva lite på Biblioteksgatan.
 
Topp