• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare för under 9000:-

Vilken av dessa 3 är snyggast?

  • Squale

    Röster: 91 64.5%
  • Certina

    Röster: 13 9.2%
  • Longines

    Röster: 37 26.2%

  • Totala väljare
    141

Moonphase

Omega
2-Faktor
Jag åker till Spanien i sommar i en månad och jag behöver en automat dykare för under 9000:- Jag kommer som mest bada och snorkla men inte dyka, men skulle vara schysst med minst 20 atm. Jag vill helst ha en helt ny med blå tavla. Valet står mellan dessa 3 (Men kom gärna med andra förslag):

Squale 1521
25610864-origpic-6d3d27.jpg


Certina DS Action
certina-C013.407.17.041.00_MED.jpg


Longines Hydroquest
longines-hydroconquest-L3.641.4.96.6_MED.jpg
 
D

Deleted member 14209

Guest
Longines Hydroconquest!

Certinan ser också bra ut. Squale tilltalade iaf inte mig :)
 

wlk

Omega
Många bra alternativ intråden. Utan justeringar på orginalalternativen röstar jag på Squalen följt av Longines, enbart pga. armbandet på Certinan.
Annars var plexans förslag ovan riktigt vass!
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Squale utan tvekan men varför inte Seiko Srp775 så får du pengar till annat, tex en vintage dressare till middagen.
 

DrDre

Patek
Det ligger en attans snygg Squale till salu på Säljes sidan just nu.

Har ingen koppling till varken klocka eller säljare.
 

par

Patek
2-Faktor
Squale så klart! Bra kvalitet och känsla för pengen skulle jag säga. Seikon är också bra men inte riktigt lika kul val

IMG_0139.JPG
 
Många bra förslag på snygga ur. Är själv svag för blå tavla. Av alternativen Squale eller möjligen Hydroconquest fast med bara arabiska index (siffror).
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ta Action Divern fast på länk. Håller riktigt bra kvalitet. Sen att den är snyggast av dom det gör inte det hela sämre :). Har en svart och funderar på en blå också.
20170505_140356.jpg
 

Leafvalley

Cartier
Jag åker till Spanien i sommar i en månad och jag behöver en automat dykare för under 9000:- Jag kommer som mest bada och snorkla men inte dyka, men skulle vara schysst med minst 20 atm. Jag vill helst ha en helt ny med blå tavla. Valet står mellan dessa 3 (Men kom gärna med andra förslag):

Squale 1521
25610864-origpic-6d3d27.jpg


Certina DS Action
certina-C013.407.17.041.00_MED.jpg


Longines Hydroquest
longines-hydroconquest-L3.641.4.96.6_MED.jpg
Har du kollat Christopher Ward dykare, nu gör de ingen blå längre (förutom kronograf dykaren, men den är över budget) de ser jävligt schyssta ut.
IMG_0114.PNG
 

Leafvalley

Cartier
Annars är ju Steinhart riktigt prisvärda, de har några coola dykare såsom deras Ocean Two, Ocean Titanium 500 eller Triton 30 ATM Bronze...
IMG_0126.PNG
IMG_0125.PNG
IMG_0124.PNG
 
Topp