• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare i bubbelpool?

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur funkar det med längre bad i bubbelpool med ett nyare dykarur? Tar något skada? Smörjoljan t.ex?

The Winder
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Dykare i bubbelpool?

Tänker du på temperaturen? Ser inget möjligt problem isf. Handlar om relativt korta tider och moderna oljor bör ej påverkas.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dykare i bubbelpool?

Man svettas och blir skrynklig i huden. Öl brukar hjälpa.

Aldrig hört att det skadar en vattentät klocka, även om vissa är nojiga med temperaturskillnader...
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Re: Dykare i bubbelpool?

Ser inte att det skulle vara någon fara. Ser heller ingen anledning att ha klockan i jacuzzin=)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dykare i bubbelpool?

Micke B skrev:
Ser inte att det skulle vara någon fara. Ser heller ingen anledning att ha klockan i jacuzzin=)

Säger samma som i alla gym- och badtrådar vi haft innan:
Hellre att klockan blir förstörd på armen än stulen i omklädningsrummet. Det är enda anledningen jag kan se till att ha den på i poolen...
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Re: Sv: Dykare i bubbelpool?

Camo00 skrev:
Micke B skrev:
Ser inte att det skulle vara någon fara. Ser heller ingen anledning att ha klockan i jacuzzin=)

Säger samma som i alla gym- och badtrådar vi haft innan:
Hellre att klockan blir förstörd på armen än stulen i omklädningsrummet. Det är enda anledningen jag kan se till att ha den på i poolen...
Jaha, jag trodde han badade hemma som alla andra...=)
 

ErikGBG

Audemars
Re: Dykare i bubbelpool?

Haft min sub i Bubbelpoolen hundratals gånger, även vänner med billigare dykare typ certina har haft sina där, aldrig tagit skada.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hade min Sinn U2 med i både bastubad och i bubblet nyligen, kul och nördigt att granska lume'n under vattnet :)
 

jandan

Panerai
Re: Dykare i bubbelpool?

Ett tips annars är att lämna klockan så att man inte kan se tiden, ta en extra öl, och bara njuta. Sen kan man säga till frugan att man glömde klockan (eller tiden)..... trovärdigt, eller hur?
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Dykare i bubbelpool?

Ska på kryssning. Vägrar lämna den i hytten eller omklädningsrummet. Oavsett vad klockan säger mig kommer jag att ta en eller flera extra öl :grin:

------------
The Winder
 

jandan

Panerai
Re: Dykare i bubbelpool?

Ber om ursäkt för att jag skrev EN extra öl, borde givetvis förtydligat att jag menade MINST en extra öl !
 
V

Viggen

Guest
Re: Dykare i bubbelpool?

Fixar en gammal billig Orient ungerska badhus, klorat vatten, ångbastu och vanlig svensk bastu mm. Så tror jag att en normaldyr dykare fixar en bubbelpool utan problem. :)
 
Topp