Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den gillar jag utseendet skarpt på. Någon här som har en sån som vill dela sina tankar om klockan?
Ställ frågan i Certina-tråden så får du nog bättre responsJa den gillar jag utseendet skarpt på. Någon här som har en sån som vill dela sina tankar om klockan?![]()
Certina gör välbyggda och stabila klockor som är trevliga att titta på. I jämförelse med tillverkare som Omega mfl så är de klart efter vad gäller finish och kvalitetskänsla men sett till priset är de kanon.Ja den gillar jag utseendet skarpt på. Någon här som har en sån som vill dela sina tankar om klockan?![]()
Det ska jag göraStäll frågan i Certina-tråden så får du nog bättre respons
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-certina-tråden.42776/
Nej de förstår jag det inte går att jämföra med omega mfl. Okej tack för svarCertina gör välbyggda och stabila klockor som är trevliga att titta på. I jämförelse med tillverkare som Omega mfl så är de klart efter vad gäller finish och kvalitetskänsla men sett till priset är de kanon.
Nya modellen har väl en trevlig snabbjustering av länken dessutom.
Köpte just en begagnad till svärfar. Den var bara några månader gammal, men ändå en del märken på. M a o är det rätt lätt att få hairlines på den. Men det innebär å andra sidan också att det är lätt borsta bort. En snabb touch up med rätt verktyg så ser länken i det närmaste ny ut igen. Titan har ju dessutom den egenheten att det självläker till viss del på egen hand.Ja den gillar jag utseendet skarpt på. Någon här som har en sån som vill dela sina tankar om klockan?![]()
Tack så jättemycket för svar ! Nej att de inte går och jämföra med premium klockor är förståeligt, det jag undra mest var hur den står sig i prisklassen och där verkar den stå sig braKöpte just en begagnad till svärfar. Den var bara några månader gammal, men ändå en del märken på. M a o är det rätt lätt att få hairlines på den. Men det innebär å andra sidan också att det är lätt borsta bort. En snabb touch up med rätt verktyg så ser länken i det närmaste ny ut igen. Titan har ju dessutom den egenheten att det självläker till viss del på egen hand.
Vridringen känns att det inte är premium. Men det känns å andra sidan likadant ungefär på Orisen. Jämför med t ex en ny Breitling Superocean så är det en helt annan känsla. Men det är ett annat pris också.
Verket funkar bra. Frekvensen har sänkts i o m den längre gångreserven.
Spännet kändes väldigt lätt i o m titanet.
Den vägde in på ca 120g med länk för runt 19 cm omkrets.
Färgen är mörkt grå, det syns tydligt att det inte är en stålklocka, där t ex Orisen i jämförelse är polerad och är lättare att missta för stål.
Ja, med tanke på att det är ett erkänt märke, och att den går ny för under 10' så är det väl helt okej. Finns som sagt andra märken som också är prisvärda, men då får du ett märke som intresserade möjligen känner igen. Inte några andra.Tack så jättemycket för svar ! Nej att de inte går och jämföra med premium klockor är förståeligt, det jag undra mest var hur den står sig i prisklassen och där verkar den stå sig bra![]()