• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare som behöver lite omvårdnad

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Jag har en härlig 80-talsklassiker i form av en Nautilus Superpro 1000m. Den har titanboett och ett kvartsverk som höll tiden utmärkt till dess att batteriet tog slut. Bifogar några bilder. So far so good, men tyvärr behöver den lite fix, nämligen:

1. Batteriet behöver bytas.
2. Urtavlan verkar vara lite lös vilket märks när man skruvar ut kronan för att justera tiden. Detta medför även nästa punkt tror jag.
3. Datumet fastnar ibland.
4. Jag skulle gärna vilja ha den vattentät om möjligt.

Finns det någon på detta forum som kan ordna dessa saker eller tipsa om lämplig urmakare? Gärna i Stockholm men det går förstås att skicka klockan också. Naturligtvis betalar jag vad det kostar att få den fixad, men jag vet inte alls var jag ska vända mig.

Tack på förhand!

1450291061623-267890695.jpg
1450291081619-1168766386.jpg
 

rogart-63

Patek
Glaset ser ju okej ut . Det skulle jag nog låta vara kvar? Sen byta packningarna i boetten och kronan? Kan vara lite trixit med kronan? Och så få den tryckt och testad hos en urmakare?
Har du haft den öppen? Undrar bara lite om allt sitter som det ska?
 
Senast ändrad:
Topp