• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare till sommaren -15

POT

Friends of KS
Hallå,

Sommaren börjar onekligen närma sig med stormsteg (ett tydligt tecken är att jag inte längre har förmåga att gå utomhus utan att börja nysa av all jävla pollen).

Hur som helst har jag insett att jag har ett problem inför sommaren.

Förtillfället äger jag endast 4 st Omega speedmasters och som ni alla vet lämpar sig de flesta speedys inte för vatten (läs valfri tråd här på KS om vattentålighet så förstår ni hur jag resonerar).

Personligen hoppas jag kunna sola och bada åtminstone ett par gånger i år.

SÅ, vad ska man satsa på för dykare till sommaren? Dela gärna med er av lite bilder och tips så jag slipper sitta inne hela sommaren...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Coolt med 4 speedys, olika LE's eller vilka modeller?

Sen skulle det även hjälpa med lite mer info på vad du söker, budget exempelvis. Jag själv kommer köra som vanligt med min sub-c.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
dd02cd2e1843260832fa5f1f99d59bdc.jpg
 

POT

Friends of KS
Coolt med 4 speedys, olika LE's eller vilka modeller?

Sen skulle det även hjälpa med lite mer info på vad du söker, budget exempelvis. Jag själv kommer köra som vanligt med min sub-c.


Lite blandat:
Alaska Project (ref 311.32.42.30.04.001)
Apollo Soyuz (ref 311.30.42.30.99.001)
Moon phase (ref 3576.50.00)
Speedmaster automatic (från -91)

Budget ligger väl kring max 30', köper gärna begagnat. Jag är inte inne på något speciellt, har i princip skrollat förbi allt som inte har med speedys att göra. Därav tråden :p men kanske en seamaster, vore kul att hålla kvar så länge som möjligt vid omega. Tillräckligt många på KS som hamnat i rolex träsket ;)
 

Poppe

Cartier
En Hydroconquest på gummi är ett schysst budgetalternativ. Har min på länk nu men ett gummi ska inhandlas.

image.jpg


Edit såg din budget nu. Då hade jag kikat på en seamaster eller tudor bb
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lite blandat:
Alaska Project (ref 311.32.42.30.04.001)
Apollo Soyuz (ref 311.30.42.30.99.001)
Moon phase (ref 3576.50.00)
Speedmaster automatic (från -91)

Häftig samling helt klart! :)

En planet ocean med vitguldsindex är bra grejer, brukar fås för 25-28k i fint beg skick. :)

powrist800.jpg


Annars finns även Aquaterra 8500 med blåa tavlan, Exp1 går ju få under 30k dessutom, ingen dykare men tål ju 100m. Finns en del kul att välja bland.
 

POT

Friends of KS
Måste det vara dyra märkesur? Annars slår jag gärna ett slag för Orient, som jag själv har. Vattentät till 200 m, så den håller nog att plaska litet i sommar med. :)

orient.jpg


(Lånad bild)

Behöver absolut inte vara dyrt, men jag köper gärna något som jag känner till eller har koll på. Tyvärr ingen koll på Orient än så länge. Verkar finnas ett stort intresse för Orient på KS? Eller någon jävligt flitig forumit?

Just nu ligger nog Omega som knapp favorit men öppen för förslag som sagt!
 

POT

Friends of KS
En Hydroconquest på gummi är ett schysst budgetalternativ. Har min på länk nu men ett gummi ska inhandlas.

image.jpg


Edit såg din budget nu. Då hade jag kikat på en seamaster eller tudor bb

Budget betyder ju inte att den måste kosta 30', men jag har inte för avsikt att lägga mer! :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har själv en liten smygförälskelse på Aquatimer 3536.. Tycker det är något särskilt med vridringen med sina upphöjda siffror.. Finns läder, gummi, canvas band m.m. förutom länk förstås. Får bli mitt tips tillsammans med en självklar kandidat. Tudor Pelagos! Bilder ärligt stulna av Rozzy och mig själv :)

5W9ZSsT.jpg


pelagos_14-jpg.38019
 

POT

Friends of KS
Jag har själv en liten smygförälskelse på Aquatimer 3536.. Tycker det är något särskilt med vridringen med sina upphöjda siffror.. Finns läder, gummi, canvas band m.m. förutom länk förstås. Får bli mitt tips tillsammans med en självklar kandidat. Tudor Pelagos! Bilder ärligt stulna av Rozzy och mig själv :)

5W9ZSsT.jpg


pelagos_14-jpg.38019

Gillar Aquatimer! Men går dom inte för mer än 30k? :(
 
Topp